Sökning: "Val av livsmedelsbutik"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Val av livsmedelsbutik.
1. Vilken funktion fyller ICA I Iove eco? - En studie av hur en miljömärkning kan användas och påverka sin omgivning i en livsmedelsbutik.
Master-uppsats, Lunds universitet/Centrum för miljö- och klimatvetenskap (CEC); Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildningSammanfattning : The choices costumers make in the supermarket can influence to what extent food production is sustainable. There is also a growing pressure on retailers to step up and enable and encourage sustainable choices for the costumer. LÄS MER
2. Varumärkets kraft - Hur konsumenter kan ge uttryck för sin identitet genom val av varumärken i en livsmedelsbutik
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
3. Konsumenters inställning till cirkulära livsmedelsprodukter
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildningSammanfattning : Food loss is of great importance considering its waste of natural resources and the negative environmental impact caused by the food industry. To reduce food loss, some actors donate, produce and retail what we here entitle circular food products: products made from food loss. LÄS MER
4. Undersökning av smarta energilösningar för en planerad livsmedelsbutik
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronikSammanfattning : På uppdrag av Hifab AB har detta examensarbete utförts under vårterminen 2015. En ny livsmedelsbutik ska etableras i Umeå, där Hifab AB har anlitats som generalkonsult av Coop Nord. I dagsläget finns endast ett utkast på hur byggnaden ska se ut eftersom byggnationen av butiken beräknas starta våren 2016. LÄS MER
5. Val av livsmedelsbutik : En studie om faktorer som påverkar valet av livsmedelsbutik hos studenter
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Livsmedelsindustrin är en av de största industrierna i Sverige och konsumtionen av livsmedel har under en längre tid kontinuerligt ökat. Under en tioårsperiod från 2002- 2012 har konsumtionsvolymen av varor och tjänster ökat med 25 % där livsmedel utgör den tredje största konsumtionsutgiften inom hushållen. LÄS MER