Sökning: "Viaplay"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade ordet Viaplay.

  1. 1. "Omgiven av fiender" : -en kvalitativ studie av synen på islam och judendom i dokumentären Omgiven av fiender från ett andrafieringsperspektiv.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionen

    Författare :Amanda Meyer Cordova; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The aim of this study is to understand and analyze othering against two religions, Judaism, and Islam. The focus of the study is to see how the two groups Nordiska Motståndsrörelsen (NMR) and Stoppa Islamiseringen av Norge (SIAN) are creating an enemy against two religious groups and how it can result in othering. LÄS MER

  2. 2. KAN DU BJUDA PÅ ETT LEENDE?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Elin Nyman; Nora Rönnfors; Amna Zeherovic; [2022-08-01]
    Nyckelord :Kommunikation; Interpersonell kommunikation; Sportjournalistik; Jämställdhet; Könsstereotyper;

    Sammanfattning : CAN YOU GIVE US A SMILE? The purpose of this study is to examine if the communication differs between journalists and female and male professional football players during live-interview situations. Since the 1900s sports journalism has grown into what we today consider a main subject in modern journalism (Dahlén, 2008:71-72). LÄS MER

  3. 3. Kommersialiseringens utveckling inom en sport- och medierelation : En kvalitativ studie av Svenska Skidförbundet, sponsorerna och Viaplay

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Anna-Karin Strömstedt; Anton Petersson; [2022]
    Nyckelord :brand exposure; sponsors; Swedish Ski Federation; Viaplay; broadcast; varumärkesexponering; sponsorer; Svenska Skidförbundet; Viaplay; broadcast;

    Sammanfattning : Bakgrund Den kommersiella utvecklingen inom idrott har de senaste decennierna lett till nya möjligheter inom en sport- och mediarelation. Denna kan delas upp mellan flera sammanhängande parter där en idrottsorganisation attraherar sponsorintäkter, sponsorer söker varumärkesexponering och broadcast bolag vill skapa intäkter via reklam och nya abonnenter. LÄS MER

  4. 4. “Don´t grow up, it´s a trap” : Den androgyne protagonisten Peter Pan

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Annie Hjelm; Clara Bengtsson; [2022]
    Nyckelord :Peter Pan; Gender; Stereotypes; Adaptation; Children;

    Sammanfattning : The aim of this study was to examine how the protagonist Peter Pan was portrayed based on gender stereotypes in the adaptation from 2003. Furthermore, the purpose was to study if children may be affected by these stereotypes. LÄS MER

  5. 5. Språklig variation i skolan : En kvalitativ studie om hur film kan användas i skolan i arbete med sociolekter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för nordiska språk

    Författare :Ida Reichherzer; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sociolingvistik i skolan, i synnerhet språklig variation, har en liten del i svenskundervisningen. Uppsatsen syfte var att undersöka hur språklig variation, yrke, utbildning, bostadsort och etnicitet används i gestaltning av karaktärer i filmen Suedi (Viaplay 2021) och vilken potential filmen har i svenskundervisningen på gymnasiet. LÄS MER