Sökning: "Svenska Skidförbundet"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Svenska Skidförbundet.
1. Kommersialiseringens utveckling inom en sport- och medierelation : En kvalitativ studie av Svenska Skidförbundet, sponsorerna och Viaplay
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Bakgrund Den kommersiella utvecklingen inom idrott har de senaste decennierna lett till nya möjligheter inom en sport- och mediarelation. Denna kan delas upp mellan flera sammanhängande parter där en idrottsorganisation attraherar sponsorintäkter, sponsorer söker varumärkesexponering och broadcast bolag vill skapa intäkter via reklam och nya abonnenter. LÄS MER
2. Tillverkning av testdocka för vindtunneltester av alpina fartdräkter : Ett arbete för Sports Tech Research Centre och Svenska Skidförbundet
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknikSammanfattning : Mittuniversitetets forskningsavdelning Sports Tech Research Centre (STRC) driver sedan en tid tillbaka ett projekt i samarbete med Svenska Skidförbundet. Syftet med projektet är att bidra till det alpina landslagets framgång genom att utveckla fartdräkterna som åkarna använder, främst genom att minska fartdräktens påverkan av luftmotståndet. LÄS MER
3. Ledarskap och chefskap i en idrottskontext : En kvalitativ studie om chefer på tre svenska idrottsförbund och deras syn på ledarskap
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Syftet med denna studie är att skapa förståelse för hur ledarskapet i en chefsroll utövas i specialidrottsförbund och hur chefers arbete på förbunden ser ut för att i slutändan nå sportsliga resultat. Studien baseras på contingency theory och dess tolkning av ledarskap. LÄS MER
4. Motivation : En studie om motivation under gymnasietiden hos alpina skidgymnasieelever
Kandidat-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med denna studie är att se hur motiverade alpina skidgymnasieelever är för sitt deltagande i idrotten. · Drivs alpina skidgymnasieelever av inre eller yttre motivation? · Ändras motivationen från första året till sista året? Metod Denna studie har en kvantitativ ansats för att den ska kunna svara på frågeställningen. LÄS MER
5. Svenska sponsorers effektmätning av sponsring : En studie om svenska sponsorers effektmätning av sponsring
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : Sports sponsorship is a marketing method that grows incredibly fast on the market. Already about 20 years ago it was difficult to find a sporting event that was not sponsored in any way and the more time has passed, the more the sponsorship has grown. LÄS MER