Sökning: "Victor Eliasson"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Victor Eliasson.

  1. 1. Snabbt, billigt och hållbart - Den omöjliga leveransekvationens komplexitet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :André Eliasson; Victor Richardsson; [2019]
    Nyckelord :E-handel; miljövänliga leveranser; last mile; CSR; mätbarhet; Business and Economics; Social Sciences;

    Sammanfattning : E-handel är ett fenomen som ökar konstant. Detta leder till fler och fler transporter vilket är skadligt för både miljön och för människor. Med denna ökning blir det viktigt med hållbara alternativ för leveranserna. LÄS MER

  2. 2. Analys över variationer i vattenförbrukning och dess påverkandefaktorer : En fallstudie över områden i Borås

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell ekologi

    Författare :Fanny Ahlberg; Anders Ivansen; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The steady supply of fresh water is, and has always been, one of the most important functions in human societies. Different users have been able to take advantage of this resource in different extents and for different purposes. LÄS MER

  3. 3. Kvalitetsgranskning av flödesdata från vattenledningsnätet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Victor Eliasson; [2016]
    Nyckelord :quality control; water mains; water supply network; flow meter data; Kvalitetsgranskning; flödesdata; ledningsnät;

    Sammanfattning : In an attempt to revise the guidelines which are the basis of today’s design of water and sewage systems, Tyréns carries out a project for Swedish Water & Wastewater Association (SWWA). This SWWA project aims to, based on flow meter data, map out the behavior pattern regarding water consumption for certain types of consumers, such as industrial or individual users. LÄS MER

  4. 4. Social media management – från flum till finrum

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Anton Eliasson; Victor Egnell; [2014-09-24]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel Social media management – från flum till finrum Författare Anton Eliasson & Victor Egnell Handledare Orla Vigsö Kurs Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap Institution för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs Universitet Termin Vårterminen 2014 Sidantal 42 (exklusive bilaga) Antal ord 13465 Syfte Syftet med studien är att undersöka yrket Social Media Manager, dess funktion och samspel med övriga kommunikativa roller i svenska organisationer, samt undersöka om yrket visar tecken på en professionaliseringsprocess. Metod Kvalitativ respondentintervju Material Sju intervjuer med individer anställda på olika organisationer, både internt och externt, som föll under vår definition av social media manager. LÄS MER