Sökning: "Victor Ljungberg"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Victor Ljungberg.

  1. 1. Ger insidan utsidan en chans?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jakob Söderblom; Hedda Jonasson Blank; Victor Forsfält Ljungberg; [2021]
    Nyckelord :Abnormal avkastning; Insynshandel; Insynsperson; First North Growth Market; Utomstående investerare.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Att undersöka om utomstående investerare kan generera abnormal avkastning genom att följa insynspersoners köptransaktioner bland svenska bolag på First North Growth Market. Studien undersöker även om faktorerna transaktionsstorlek, insynspersoners befattning och bolags marknadsvärde kan förklara utomstående investerares möjlighet till abnormal avkastning genom att följa insynspersoners köptransaktioner. LÄS MER

  2. 2. Synergieffekter i fastighetsbestånd : Skapandet av mervärde inom fastighetskluster

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Victor Smångs; [2019]
    Nyckelord :Cluster; Destinations; Property developing; Kluster; Destinationer; Fastighetsutveckling;

    Sammanfattning : En vanlig strategi bland dagens fastighetsbolag är att samla sina bestånd i olika kluster. Demenar att det är fördelaktigt att äga många fastigheter på en plats, istället för att ha ettutspritt fastighetsbestånd. Detta fenomen sägs skapa synergieffekter som ger mervärde förbåde hyresgäst och fastighetsägare. LÄS MER

  3. 3. Content in Context - Taking an Advertising Approach to Content Marketing

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Fredrik Palmberg; Victor von Arbin Ljungberg; [2014]
    Nyckelord :Content Marketing; Advertising Approach; Advertising Equity; Media Context Effects;

    Sammanfattning : The marketing technique of creating and distributing valuable, relevant and consistent content on media platforms controlled by the brands, more commonly referred to as content marketing, is garnering attention among marketing practitioners. This study sets out to empirically examine the concept of content marketing with regards to advertising approach and media context effects. LÄS MER

  4. 4. Betydelsen av att välja En kvantitativ studie om olika distributionskanaler för enkätundersökningar

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Victor von Arbin Ljungberg; Frida Sundell; [2012]
    Nyckelord :Communication channel; survey methods; consumers attitude; perception of privacy; communication;

    Sammanfattning : No other object is in our constant possession such as the mobile phone. The smartphone has been transformed into a worldwide forum for information-rich exchanges between individuals and companies, by which this rapid access to the smartphone has created and continues to create opportunities in terms of communication. LÄS MER