Sökning: "Willingness To Pay"

Visar resultat 11 - 15 av 395 uppsatser innehållade orden Willingness To Pay.

  1. 11. Premium price for smaller size? : Testing the relationship between small firm cues and consumers’ willingness to pay for organic wine

    Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Louisa Hoppe; Diede Rosmalen; [2023]
    Nyckelord :firm cue; firm size; willingness to pay; organic wine;

    Sammanfattning : Consumer demand for organic products has increased due to growing awareness of climate change and sustainability. However, the higher price of organic products is a barrier for some consumers. LÄS MER

  2. 12. Inköparens roll för hållbara inköp : Möjligheter och begränsningar för att implementera hållbarhet i textila inköpsprocesser

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Annie Falander; Tilda Öman; [2023]
    Nyckelord :Sustainability; textile; supply chain; procurement process; strategic procurement decisions; organisational structure; stakeholder theory; Hållbarhet; textil; försörjningskedja; inköpsprocess; strategiska inköpsbeslut; organisationsstruktur; intressentteorin;

    Sammanfattning : Att anamma hållbarhet och ta strategiska beslut har blivit allt viktigare för textilföretag idag då kraven på socialt och miljömässigt ansvar har ökat. Genom den roll som inköpare besitter och sin delaktighet i inköpsprocessen har de möjligheter att påverka flera beslut i företag som kan kopplas till hållbarhet. LÄS MER

  3. 13. Konsumenters uppfattningar som påverkar köpbeslut av lokalproducerad mat : En kvantitativ studie om konsumentuppfattningar kring skepticism, kvalitet, välbefinnande och betalningsvilja i Sverige och Kroatien

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten; Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Kim Andersson; Klara Dandic; [2023]
    Nyckelord :Local food; Scepticism; Quality; Well-being; Willingness to pay; Lokalproducerad mat; Skepticism; Kvalitet; Välmående; Betalningsvilja;

    Sammanfattning : Titel: Konsumenters uppfattningar som påverkar köpbeslut av lokalproducerad mat Författare: Kim Andersson och Klara Dandic Handledare: Jasenko Flodin Arsenovic Syfte: Syftet med denna undersökning är att analysera de faktorer som styr konsumenternas beslut vid köp av lokalt producerade livsmedel genom att analysera förhållandet mellan konsumenternas uppfattningar om skepticism, kvalitet, välbefinnande i förhållande till betalningsvilja. Metod: Denna studie har en kvantitativ forskningsstrategi tillsammans med en deduktiv ansats. LÄS MER

  4. 14. Konsumenters betalningsvilja och dess påverkan på den svenska bostadsmarknaden

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Nicolai Laukkanen; Gustav Ståhl; [2023]
    Nyckelord :Bostadspriser; betalningsvilja; aspekter; hedonisk prismodell; signifikans;

    Sammanfattning : Swedish housing prices have been on an upward trend for a longer period of time. A significantpart of this increase can be attributed to low interest rates and an optimistic outlook for thefuture. However, discussions have emerged suggesting that there is a lack of comprehensivefoundations for the high price levels. LÄS MER

  5. 15. Developing the Electric Vehicle Battery Recycling Supply Chain

    Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistik

    Författare :Tor Fröjd; Henrik Bengtsson; [2023]
    Nyckelord :Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The demand for electric vehicles (EVs) and battery production necessitates efficient logistics for battery recycling. However, the industry currently lacks widely adopted packaging and logistics standards, resulting in efficiency losses. Existing solutions are often expensive and overly safe for most recycled batteries. LÄS MER