Sökning: "aftonbladet.se"

Visar resultat 21 - 25 av 27 uppsatser innehållade ordet aftonbladet.se.

  1. 21. Advertorials; an effective or destructive marketing practice? : The effect of advertorial deception on irritation, credibility, and attitude, both for the advertiser and the advertising medium

    Magister-uppsats, IHH, EMM (Entreprenörskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Jimmy Bergqvist; Jens Ingelstedt; [2010]
    Nyckelord :Advertorials; deceptive marketing; brand credibility; advertising avoidance; likeliness to return to site; brand attitude; on-line adver-tising; news advertising; Annonser; vilseledande marknadsföring; varumärkestrovärdighet; reklamundvikande; sannolikhet att återvända till webbsida; varumärkesattityd; online-reklam; reklam i nyheter;

    Sammanfattning : The thesis explores advertorials, advertising made to look like editorial content, from a consumer behaviour perspective. Introduction                 Consumers are exposed to a staggering amount of advertisements each day. This so-called advertising clutter makes it difficult for marketers to reach the consumer. LÄS MER

  2. 22. Naturvetenskapens sanningsanspråk : En kritik av den linjära spridningmodellen i genusdebatten

    Kandidat-uppsats, Kultur, samhälle, mediegestaltning

    Författare :Martin Vallner; [2009]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : När boken ”Könet sitter i hjärnan” publicerades 2007 skapade bokens författare, tillika läkaren, Annica Dahlström stor kontrovers eftersom hon menade att typiskt manliga och kvinnliga beteenden skapas i hjärnan och att män och kvinnor redan från födseln är olika varandra. Det stora diskussionsämnet var dock inte uteslutande hennes påstående om hur hjärnan formar könen, utan hennes åsikter om hur man bör förvalta denna nya kunskap. LÄS MER

  3. 23. Gamla konkurrenter – ny marknad : En komparativ studie av Aftonbladet.se och Expressen.se

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Jimmy Hansson; Peter Sandgren; [2007]
    Nyckelord :Aftonbladet; Expressen; Internettidning; webbtidning;

    Sammanfattning : Denna undersöknings syfte är att studera fenomenet mediekonvergens genom att jämföra två traditionella medieföretag, Aftonbladet och Expressen, som tidigare endast agerat på pressmarknaden. De har båda tagit steget in i den digitala världen genom att lansera nätupplagor av sina respektive tidningar. LÄS MER

  4. 24. Favoriter och Förlorare : en studie i hur rapporteringen av Melodiefstivalen 2007 såg ut på Aftonbladet.se

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Malin Sahl; [2007]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syftet med denna c-uppsats är att belysa den påverkan som media har på sina användare. Frågeställningen är: Finns det något samband mellan rapporteringen på Aftonbladet.se och det slutgiltiga resultatet i Melodifestivalens final? För att få svar på frågeställningen har jag gjort en undersökning i två delar. LÄS MER

  5. 25. En kvalitativ innehållsanalys av Sveriges största nättidning - Aftonbladets nätupplaga

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Joakim Jonsson; [2007]
    Nyckelord :Internet; journalistik; inehållsanalys; Aftonbladet; ungdomar; tabloid och nyhetsvanor;

    Sammanfattning : Titel:En kvalitativ innehållsanalys av Sveriges största nättidning – Aftonbladets nätupplaga. Författare:Joakim Jonsson Handledare:Ingegerd Rydin Examinator:Ulrika Sjöberg Typ av rapport:C-uppsats 10 poäng Utbildning:Högskolan i Halmstad Sektionen för Hälsa och Samhälle Medie- och kommunikationsvetenskap 41-60 poäng Denna rapport avser att undersöka Aftonbladets Internetbaserade tidning, Aftonbladet. LÄS MER