Sökning: "all publicitet är bra publicitet"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden all publicitet är bra publicitet.

  1. 1. All publicitet är bra publicitet, eller?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Frida Rödin; Anna Assarsson; [2023]
    Nyckelord :Brand communication; provocative marketing; attitudes; behaviours; brand equity; brand relationship; consumers; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att bidra till en bredare bild av varumärkeskommunikation med fokus på sambandet mellan provokativ marknadsföring samt attityder och beteenden. Frågeställningarna är utformade för att undersöka potentiella konsumenters upplevelser av provokativ marknadsföring och hur de talar om det i förhållande till varumärket. LÄS MER

  2. 2. All publicitet är bra publicitet, eller? : En kvalitativ studie om hur företagsimage påverkas av negativ publicering

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Dennis Mikkelsen; Sabina Andersson; Tobias Gustafsson; [2022]
    Nyckelord :Image; CSR; Lojalitet;

    Sammanfattning : Date: 2022-01-12 Level: Bachelor thesis in Business administration, 15 cr Academy: School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Authors: Sabina Andersson, Tobias Gustafsson, Dennis Mikkelsen Title: All publicity is good publicity, right? - A qualitative study of how corporate image is affected by negative publicity. Tutor: Ulf Andersson Keywords: Brand image, corporate identity, negative publicity, loyalty. LÄS MER

  3. 3. “All produktplacering är bra produktplacering, men stämmer det?” : En kvalitativ studie om hur misslyckad produktplacering påverkar ett företags varumärkesimage.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Lina Johansson; Orion Penzo; [2022]
    Nyckelord :Product placement; attitude; values; word-of-mouth and brand image.; Produktplacering; attityd; värderingar; word-of-mouth och varumärkesimage.;

    Sammanfattning : The result of the study has shown that a failed product placement does not affect a company's brand image in a negative way if the brand is well known and the consumers that take part off the product placement already has a good brand image. The study showed that if the brand is well known, their product placement only has a positive reaction to increased exposure which consequently can raise consumers' word-of-mouth (WOM) for the company. LÄS MER

  4. 4. Är all publicitet bra publicitet? : Hur SD framställdes i Dalarnas Tidningar och Dala-Demokraten i valet 2014

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Tobias Andersson; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine how the Swedish newspapers Dalarnas Tidningar and Dala-Demokraten reported and framed the populist party Sweden Democrats during the 2014 election. The reason why I have chosen to examine this is because the Sweden Democrats is on the march and has now after the election 2014 established itself as the third largest party in Sweden, and at the same time the media has a difficult time to respond to the party because they have policy issues that are undemocratic. LÄS MER

  5. 5. Är all publicitet bra publicitet? : Kontroversiell kommunikation och reklamkampanjen Unhate

    Kandidat-uppsats, Institutionen för mediestudier

    Författare :Marlene Jakobsson; [2013]
    Nyckelord :Kontroversiellt; PR; Reklam; Provocerande; Unhate; Benetton;

    Sammanfattning : Titel: Är all publicitet bra publicitet? Kontroversiell kommunikation och reklamkampanjen Unhate Nivå: Kandidatuppsats, C-nivå Område: Medie- och kommunikationsvetenskap Författare: Marlene Jakobsson, V13MKand Handledare: Jonas Jonsson, Universitetsadjunkt, Institutionen för mediestudier – JMK Datum: Uppsatsen avser utfört uppsatsarbete mellan 2013-01-30 och 2013-05-21. Syfte: Mitt syfte med denna uppsats är att lyfta fram hur konsumenter samt varumärkesexperter upplever United Colors of Benettons reklamkampanj från 2011, Unhate. LÄS MER