Sökning: "angelica andersson"

Visar resultat 6 - 10 av 49 uppsatser innehållade orden angelica andersson.

  1. 6. Konflikthantering i skolans värld. : - En undersökning utifrån Samhällskunskapslärares upplevelser

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för statsvetenskap (ST)

    Författare :Angelica Andersson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 7. Kommunikation på förskolans digitala plattform : En kvalitativ innehållsanalys om förskolans kommunikation med vårdnadshavare

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Angelica Lindberg; Sandra Andersson; [2022]
    Nyckelord :Kommunikation; samverkan; digital plattform; förskola; dokumentation;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka kommunikationen med vårdnadshavare på förskolans digitala plattform. En kvalitativ forskningsansats utfördes för att undersöka vilket innehåll som kommuniceras till vårdnadshavarna genom den skriftliga dokumentationen på förskolans plattform. LÄS MER

  3. 8. ”Det finns inga religiösa barn” : Medias syn på strikt religiösa familjer

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för psykologi och socialt arbete

    Författare :Angelica Andersson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 9. "Det tar sin lilla tid" : En kvalitativ studie om hur fem svensklärare i årskurs 4-6 inkorporerar digitala verktyg i sin läsförståelseundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Angelica Andersson; [2021]
    Nyckelord :Digitala verktyg; läsförståelse; motivation; kognitiv teori; svensklärare; undervisning;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att öka kunskapen om hur fem svensklärare i skolåren 4–6, låter sina elever arbeta med digitala verktyg i samband med läsförståelseundervisningen. Studien har sin utgångspunkt i den kognitiva teorin med fokus på lärares tillämpande och anpassningar av digitala verktyg i läsförståelseundervisningen. LÄS MER

  5. 10. Intensiv lästräning genom metoden upprepad läsning med högstadieelever i lässvårigheter : En interventions- och enkätstudie

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Angelica Borgh Westin; Linn Andersson; [2020]
    Nyckelord :Bristande läsning; intensivträning; läsflyt; äldre elever; motivation; självförtroende; metakognition;

    Sammanfattning : This study investigates to what extent an intensive reading intervention of two weeks, based on repeated reading, can improve the reading fluency for students with reading difficulties in secondary school. The study also investigates how the students evaluated the intervention based on repeated reading. LÄS MER