Sökning: "annonsundvikande"
Hittade 2 uppsatser innehållade ordet annonsundvikande.
1. Annonsundvikande på Sociala Medier : En studie om konsumenters attityder till annonser på sociala medier och dess effekt på annonsundvikande
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Sociala medier är en växande marknadsföringsplattform med en stor mängd reklam och annonser. Den ökade mängden annonser har dock lett till en motreaktion hos konsumenter i form av annonsundvikande. LÄS MER
2. Att blunda för annonser. En studie av konsumenters och annonsfinansierade företags uppfattningar om annonsblockering på webben
Kandidat-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Onlineannonser finansierar majoriteten av gratistjänsterna på internet. En förutsättning för att det skall vara möjligt är att besökarna ser annonserna, men med uppkomsten av annonsblockeringsmjukvaror förflyttas makten att se/visa annonser från annonsörerna till konsumenterna. LÄS MER
Resultatsidor:
1