Sökning: "anseendehantering"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet anseendehantering.

  1. 1. En kommun bland andra? : En fallstudie av Skellefteå kommuns självpresentation

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :August Brommare Magnefors; [2023]
    Nyckelord :Skellefteå kommun; platsmarknadsföring; platsvarumärke; varumärke; organisatorisk legitimitet; isomorfi; anseendehantering; marknadsföringskultur; diskursteori; hållbarhet; tillväxt;

    Sammanfattning : Title: A municipality among others? A case study of Skellefteå kommuns selfpresentation This essay is a case study aimed to explore how a Swedish municipality portrait itself in its external communication. Increased competition due to bigger autonomy have made it more important for Swedish municipalities to appear attractive in relation to businesses, investors and potential immigrants. LÄS MER

  2. 2. Twittertåget - resan mot ett förbättrat anseende? : En studie om twittrande resenärers attityd till SJ AB:s kommunikation genom Twitter

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jenny Danielsson; Lotta Rauséus; [2011]
    Nyckelord :Twitter; SJ AB; attityd; anseende; kommunikation; sociala medier;

    Sammanfattning : Utvecklingen av sociala medier har inneburit både möjligheter och hot för företag i deras anseendehantering. Sociala medier som Twitter ger kunder möjlighet att vara opinionsbildare och snabbt sprida information. LÄS MER

  3. 3. Att bevara ett företags anseende : En fallstudie av SJ AB:s arbete med Twitter som kommunikationsverktyg

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Samuel Wahlgren; Karl Nielsen; [2010]
    Nyckelord :Falltstudie; anseendehantering; social media; Twitter; SJ;

    Sammanfattning : Uppsatsen syftar till att beskriva och analysera hur SJ använder Twitter som ett nytt kommunikationsverktyg. Den stora krisen under vintern 2009/2010 har tagits in som en variabel för att se hur SJ har jobbat för att bevara legitimitet och anseende. LÄS MER