Sökning: "artikel 1 F a"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden artikel 1 F a.
1. Kamerabevakning utan tillståndskrav på platser där allmänheten inte äger tillträde – ett hot mot den personliga integriteten?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : In Sweden, camera surveillance in places where the public own access is regulated by a permit. This entails a lack of permit requirement for camera surveillance in places where the public does not own access. Such places can consist of a privacy- sensitive character. LÄS MER
2. Barnsoldater på flykt : Tidigare barnsoldaters rätt till skydd enligt flyktingkonventionen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
3. Kamerabevakning utan tillståndskrav på platser där allmänheten inte äger tillträde – ett hot mot den personliga integriteten?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : In Sweden, camera surveillance in places where the public own access is regulated by a permit. This entails a lack of permit requirement for camera surveillance in places where the public does not own access. Such places can consist of a privacy-sensitive character. LÄS MER
4. Dynamical Behaviors of A Class of Generalized Skew Shifts
Master-uppsats, KTH/Matematik (Avd.)Sammanfattning : In this paper we study a dynamical system given by a variant of the classic skew-shifts on the torus $S^1\times S^1$. Our map is defined based on $T(x,y) = (x+\omega,x+f(y))$, where $\omega$ is Diophatine, $f$ is an orientation-preserving circle diffeomorphism. LÄS MER
5. Marknadsföring som berättigat intresse - Intresseavvägning enligt artikel 6.1 f) dataskyddsförordningen som laglig grund för riktad marknadsföring
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Digitaliseringen har medfört en revolution av marknadsföringsindustrin där personuppgifter kommit att utgöra en värdefull tillgång. Avancerad automatisk kartläggning och bearbetning av personuppgifter har gjort det möjligt för näringsidkare att skapa träffsäker riktad marknadsföring. LÄS MER