Sökning: "attityder mot onlineannonsering"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden attityder mot onlineannonsering.

  1. 1. Konsten att skapa trovärdighet genom influencer marketing : En kvalitativ studie om hur varumärken nyttjar influencers som ett marknadsföringsverktyg för att skapa trovärdighet i sociala medier.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Pamela Nilsson; Olivia Hiljegren; [2021]
    Nyckelord :influencer marketing; credibility; attractiveness; Source credibility model; word of mouth; attitudes towards online advertising; influencer marketing; trovärdighet; attraktivitet; Source credibility model; word of mouth; attityder mot onlineannonsering;

    Sammanfattning : Att företag använder sig av influencers som ett marknadsföringsverktyg på sociala medier blir allt vanligare att se. Precis som det engelska ursprungsordet influence betyder så handlar influencer marketing om att varumärken använder personer med stora nätverk av följare för att påverka andra konsumenter till varumärkeskännedom och köpbeslut. LÄS MER

  2. 2. Programmatic Advertising: A Quantitative Study of Consumer Attitudes Towards Highly Frequent Online Ads

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Julia Högström; Ellen Wallin; [2017]
    Nyckelord :Online advertising; digital advertising; programmatic advertising; Real-time bidding;

    Sammanfattning : Because of the adaptation to technological and social changes, the advertising environment is constantly evolving and today the central part of online advertising is called Programmatic advertising. It’s an automated media buying technique that involves targeting individual consumers in real-time. LÄS MER