Sökning: "attityder mot onlineannonsering"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden attityder mot onlineannonsering.
1. Konsten att skapa trovärdighet genom influencer marketing : En kvalitativ studie om hur varumärken nyttjar influencers som ett marknadsföringsverktyg för att skapa trovärdighet i sociala medier.
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Att företag använder sig av influencers som ett marknadsföringsverktyg på sociala medier blir allt vanligare att se. Precis som det engelska ursprungsordet influence betyder så handlar influencer marketing om att varumärken använder personer med stora nätverk av följare för att påverka andra konsumenter till varumärkeskännedom och köpbeslut. LÄS MER
2. Programmatic Advertising: A Quantitative Study of Consumer Attitudes Towards Highly Frequent Online Ads
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Because of the adaptation to technological and social changes, the advertising environment is constantly evolving and today the central part of online advertising is called Programmatic advertising. It’s an automated media buying technique that involves targeting individual consumers in real-time. LÄS MER