Sökning: "authentic situations"
Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden authentic situations.
1. La lengua española en situaciones auténticas y la interculturalidad del mundo hispano en la clase de español
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : La inspección escolar presentó en su reporte del 2022 que existe una falta de comunicación auténtica e interculturalidad en las clases de lenguas extranjeras en escuelas en Suecia. En esta tesina investigamos estos factores conectados con la motivación de los alumnos para ver si hay conexiones. LÄS MER
2. VISUAL CUES : A WAY TO ENHANCE ACCURATE JUDGEMENTS OF TRAVEL SPEED IN DRIVER SIMULATORS
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Drivers in simulators tend to drive faster than in a real car. The study aimed to examine if visual cues impact driver velocity in a simulator. This is important because of the tendency for users of to drive faster in simulators than in authentic driving situations. LÄS MER
3. Matlagning i Hem- och konsumentkunskap : En kvalitativ intervjustudie om integreringen av teori och praktik i undervisningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskapSammanfattning : Background The teaching of Home Economics combines theory and practice. Most knowledge requirements are theoretical, but the subject includes practical cooking. The food is prepared with a purpose, which makes the food an educational tool. The student should be able to make healthy choices and gain knowledge to manage different everyday situations. LÄS MER
4. Reaching outside the English classroom : English Foreign Language Teaching with Authentic Recipients
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Swedish pupils are exposed to English outside school to a large extent today, which makes English Foreign Language (EFL) teaching challenging in several ways. The topic for this study arouse when some pupils expressed that working with text and workbooks or digital teaching materials tended to be boring or lacking challenges. LÄS MER
5. "High risk, high reward" : En kvalitativ undersökning av lärares användande av drama i engelskundervisningen för årskurs 4–6
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)Sammanfattning : This study studies teachers’ use of drama when teaching English in grades 4-6. The material has been collected through semi structured interviews with five teachers. The study concludes that teachers use drama to increase the pupils’ eagerness to learn through variation and commitment. LÄS MER