Sökning: "Authentic recipients"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Authentic recipients.
1. Reaching outside the English classroom : English Foreign Language Teaching with Authentic Recipients
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Swedish pupils are exposed to English outside school to a large extent today, which makes English Foreign Language (EFL) teaching challenging in several ways. The topic for this study arouse when some pupils expressed that working with text and workbooks or digital teaching materials tended to be boring or lacking challenges. LÄS MER
2. Den bästa storyn vinner : En jämförande fallstudie av corporate storytelling inom organisationer
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : This thesis aims to examine corporate storytelling and provide a more holistic understanding of the communication strategy by exploring the recipients experiences of such type of communication. On a more particular note the study tries to provide an understanding of how corporate storytelling is received by potential consumers and in which ways corporate storytelling can contribute to organisations legitimacy. LÄS MER
3. Ett fönster till vårt klassrum : En intervjustudie om hur lärare kan skapa delaktighet för elever i språk-, läs- och skrivsvårigheter i arbetet med klassblogg
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : The aim of this study is to describe and analyze how teachers can create participation in the work of classroom blogs for students in language-, reading- and writing difficulties. Another aim is also to see what challenges and possibilities it brings. LÄS MER
4. Vad består content marketing av och dess kännetecken? : En studie av sex företag
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för ekonomivetenskap och juridikSammanfattning : Content marketing kännetecknar ett värdeerbjudande där budskapet är personligt som stärker mottagarens livsstil genom en berättelse som är trovärdig och autentisk, som skapar värde för mottagaren iform av kunskap och social identitet och utgår från avsändarens värderingar. Content marketing kräver en strategi och långsiktighet som används i egna kanaler iform av artiklar, sociala medier och personliga events. LÄS MER
5. Fyra möten och en anka - ett kulturprojekt
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Under hösten har vi iscensatt ett kulturprojekt där en grupp elever i en klass fem skickat fotografier till olika kulturutövare. Fotografierna som eleverna själva tagit med engångskameror speglade teman som representerar olika delar i ett barns liv. LÄS MER