Avancerad sökning
Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
6. Att integrera flerspråkighet i förskolan : Införandet av det engelska språket i svenska förskolor
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Vår undersökning syftar till att se hur två förskolor arbetar med flerspråkighet och hur barn, pedagoger och föräldrar ställer sig till att införa ett nytt språk, i detta fall engelska, i förskoleverksamheten. Vi har genomfört vår undersökning genom att gå till två förskolor och introducera språket med hjälp av engelska sånger och rörelselekar. LÄS MER
7. Ensamkommande flyktingbarns förväntningar : En undersökning om ensamkommande flyktingbarns förväntningar före flykten och hur förväntningarna infrias efter permanent uppehållstillstånd
L2-uppsats, Akademin för utbildning och ekonomiSammanfattning : Uppsatsens syfte var att genom en kvalitativ undersökning utröna ensamkommande barns förväntningar före flykten, deras tankar om språk, språkinlärning och huruvida dessa förväntningar uppfylls eller förändras efter permanent uppehållstillstånd i Sverige samt om tankarna om språk förändrats. De sex pojkar som intervjuas i studien kommer från Afghanistan, Somalia och Kamerun och hade olika livserfarenheter innan flykten. LÄS MER
8. Väl rustade för engelska i skolan? – en enkätundersökning bland lärare och lärarstuderande för yngre elever
Kandidat-uppsats, Enheten för lärarutbildningSammanfattning : Engelskan är ett dominerande världsspråk och ett av tre kärnämnen i grundskolan där betyget godkänt krävs för vidare studier. Lärare för yngre elever måste vara beredda att ta ansvar för starten i engelska, men i lärarutbildningen antingen saknas obligatorisk engelskutbildning eller så omfattar den några veckors studier. LÄS MER
9. Musikintegrering och språkinlärning : Kan elevers språkinlärning gynnas av musikintegrering?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Estetiska ämnen i Lärarutbildningen UmeåSammanfattning : Syftet med arbetet har varit att öka kunskapen om musikintegrering i barns språkinlärning. Jag ville ta reda på vilka metoder lärare idag använder för att lära ut språk samt vilka hinder och möjligheter de anser finnas i arbetet med musik. LÄS MER