Sökning: "believable worlds"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden believable worlds.
1. The Fictional World of Ernest Hemingway’s The Old Man and The Sea: Emic and Etic Perspectives on its Worldbuilding
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionenSammanfattning : Reading is a past time activity that is popular all around the world. It is something thathelps us escape reality and put our focus elsewhere. When immersing yourself in afictional world, it can be intriguing to think of how it was created. LÄS MER
2. The impact of spontaneous independent NPC dialogue in RPG games : How do independent uninitiated conversations between various NPC agents in the player’s vicinity affect the player interest in the game narrative?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : This paper explores the impact that spontaneous independent NPC dialogues have upon the player experience within a RPG. The study makes use of adjacent established research where dialogue is concerned as a launching point as spontaneous NPC dialogue has not been directly researched. The tests consisted of a playthrough of a two-part prototype. LÄS MER
3. Trovärdighet och Verisimilitude : Uppfattning av det sanna och verkliga inom spel
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetikSammanfattning : Trovärdighet inom fiktiva världar är något som många strävar efter, men hur kan vi uppnå den känslan? Inom film och litteratur används begreppet verisimilitude för att definiera ett verks sken av sanning eller verklighet och därmed även dess förmåga att framstå som trovärdig. Härstammat från Platons och Aristoteles mimesis, det vill säga imitation av naturen, utvecklades termen verisimilitude för att ge fiktiva verk möjligheten att undersöka och pröva hur de kan bli mer trovärdiga. LÄS MER
4. User perception on procedurally generated cities affected with a heightmapped terrain parameter
M1-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Context: Procedural content generation shortened PCG is a way of letting the computer algorithmically generate data, with little input from programmers. Procedural content generation is a useful tool for developers to create game worlds, content and much more, which can be tedious and time-consuming to do by hand. LÄS MER