Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Den institutionella miljöns påverkan på E-betyg : En kvantitativ studie med fokus på skillnader mellan företag i industri- och utvecklingsländer.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Tyra Gesslin; Julia Grauers; [2021]
    Nyckelord :ESG ratings; E-score; Institutional environment; Developed and developing countries; CSR disclosures; ESG-betyg; E-betyg; Institutionell miljö; Industri- och utvecklingsländer; Hållbarhetsrapportering.;

    Sammanfattning : Syfte: ESG-betyg utgör det huvudsakliga underlaget för beslut om hållbara investeringar. För en effektiv kapitalallokering krävs därför att betygen återspeglar företags faktiska hållbarhetsprestationer. LÄS MER

  2. 2. Vilket är betygets funktion? : vilka åsikter har gymnasielärare och elever om betygets funktion?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Christoffer Ly; [2015]
    Nyckelord :Betyg; betygets funktion; åsikter kring betyg; gymnasiet;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att ta reda på vad gymnasielärare och gymnasieelever på en skola i Mellansverige har för åsikter om betygets funktion. Studien utfördes med två gymnasielärare och två gymnasieklasser som informanter. Med lärarna utfördes intervjuer medan enkäter delades ut till eleverna. LÄS MER

  3. 3. Betyg i estetiska ämnen : En undersökning om hur elever och lärare på gymnasieskolan förstår funktionen av betyg.

    Magister-uppsats, Institutionen för Bildpedagogik (BI)

    Författare :Maria Taljo; [2012]
    Nyckelord :Betyg; Mål; Resultat; Bedömning; Kommunikation; Feedback; Maktkamp;

    Sammanfattning : Abstrakt Betyg i estetiska ämnen. En undersökning om hur elever och lärare på gymnasieskolan förstår funktionen av betyg. Grades in aesthetics at upper secondary school. A study on students and teachers understanding of the function of grades. LÄS MER