Sökning: "kundbas"
Visar resultat 1 - 5 av 66 uppsatser innehållade ordet kundbas.
1. Svenska företags etablering av dotterbolag på den indiska marknaden : Resan dit, och dess strategiska betydelse för koncerner
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Den indiska marknaden har länge varit attraktivt för svenska koncerner. En strategi för internationell expansion är etableringen av dotterbolag, vilket flera svenska multinationella koncerner implementerat. LÄS MER
2. Vägen till lojalitet : En kvantitativ studie om lojalitet på den svenska bilmarknaden
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,Sammanfattning : Background and purpose: In a highly competitive market such as the Swedish car market, it is of great importance for companies to gain a loyal customer base. Loyal customers have proven to entail several benefits. LÄS MER
3. Digitala mellanhänder – hjälp eller fallgrop i den svenska restaurangbranschen? : En kvalitativ studie om mellanhänders påverkan på kundengagemang och värdeskapande
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Digitalisering har gjort att många företag behövt anpassa sin verksamhet mot utvecklingen på marknaden. Plattformar, i form av digitala mellanhänder, har i sin tur tagit ett större spelrum genom att erbjuda företag fördelar som bredare kundbas och ökad synlighet för att bli del av deras nätverk. LÄS MER
4. Om unga kvinnor fick bestämma : En kvalitativ studie om perceptioner av kvinnlig gestaltning i modebilder
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Modebilder har länge porträtterat kvinnor genom könsstereotyper och ouppnåeliga ideal men nu sätter konsumenter mer press än någonsin på modeföretag att utveckla mer mångsidighet inom modebilder. Tidigare forskning kring ämnet har främst studerats utifrån hur kvinnor porträtteras i modebilder, vilka könsstereotyper som används och hur det påverkar konsumenter. LÄS MER
5. Digitala matleveransplattformar, restaurangers vänner eller fiender? : Risker med digitala matleveransplattformar och metoder för att hantera dessa
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund och problemformulering: Plattformsstrategier har blivit ett allt vanligare fenomen och i dagsläget är flera av världens största företag plattformsföretag. Digitala plattformar för beställning och leverans av mat är en typ av plattformar som ökat markant de senaste åren, speciellt i och med covid-19 pandemin då restaurangbranschen fick helt nya förutsättningar. LÄS MER