Avancerad sökning

Hittade 5 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Designing and implementing a gamification prototype (Increasing engagement in Grade's platform)

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi

    Författare :Fredric Billow; Arvid Pilhall; [2020]
    Nyckelord :Gamification; Engagement; User centered design; UX; Interaction Design; MDE Framework; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The goal of this master’s thesis was to design and implement gamification features into Grade’s platform in a way that will enable the end users to feel more engaged. A process based on literature research, competitor analysis and design iterations allowed for a solution that integrated two well-known gamification concepts; leaderboards and badges. LÄS MER

  2. 2. Pedagogers- och barns konflikthantering på förskolan : En kvalitativ studie om pedagogers- och barns interaktioner i konflikthantering

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Emma Johnson; Johanna Billow; [2020]
    Nyckelord :Deltagandemönster; interaktion; interaktionsanalys; deltagandemönster; mikro-etnografi; sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : Tidigare studiers resultat visar att många vuxna kopplar konflikter till något negativt och som motsats till harmoni. Vuxna kan därför lösa konflikter åt barnen för att slippa eller undvika problemen. LÄS MER

  3. 3. Värdighet i arbetet : En komparativ analys mellan låg- och högstatusyrken

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Madelene Billow Karlsson; [2014]
    Nyckelord :Värdighet; Dignity;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Ett nytt sätt att tänka : En studie av fem lärares syn på bedömning och betygssättning i Engelska 5

    Magister-uppsats, Estetisk-filosofiska fakulteten

    Författare :Emilie Billow; [2012]
    Nyckelord :assessment for learning; formative assessment; peer assessment; feedback; syllabus; grading criteria; holistic assessment; bedömning för lärande; formativ bedömning; kamratbedömning; återkoppling; ämnesplan; kunskapskrav; holistisk bedömning;

    Sammanfattning : Sedan 1990-talet har Sverige ett kunskaps- och målrelaterat bedömningssystem i skolan där eleverna blir bedömda och betygsatta utifrån ämnesplan och kunskapskrav. I samband med den nya skolreformen 2011 reviderades innehållet i dessa styrdokument. LÄS MER

  5. 5. Varför blev jag inte godkänd? ­ En studie över elever och lärares uppfattningar om varför elever inte uppnår målen för godkänt i matematik.

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Maria Billow; Emil Wall; [2008]
    Nyckelord :Matematik; Icke Godkänt; Elevuppfattningar; Interv;

    Sammanfattning : SyfteSyftet med vårt examensarbete är, att undersöka vilka föreställningar elever i år 8 och 9 på en skola i nordöstraGöteborg har, angående varför de inte uppnår målen för godkänt i matematik, samt deras uppfattning om vadsom kan/hade kunnat göras annorlunda för att eleven idag skulle uppnå målen för godkänt i matematik. Vikommer samtidigt att undersöka vilka föreställningar som positiva nyckelpersoner (definierade av eleven) samtelevernas nuvarande lärare har, gällande varför eleverna inte uppnår målen för godkänt i matematik, samt derasrespektive uppfattning av vad som hade kunnat/kan göras annorlunda för att eleven idag skulle uppnå målen förgodkänt i matematik. LÄS MER