Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Förbättringsarbete inom avvikelsehantering : I ett tjänsteproducerande företag

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Andrea Bergstrand; [2020]
    Nyckelord :Deviation; deviation management; employees; improvement; leaders; process.; Avvikelsehantering; avvikelsehanteringsprocess; förbättring; ledare; medarbetare; process.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att ta fram ett förbättringsförslag för avvikelsehanteringsprocessen hos organisationen Green Landscaping AB. Organisationen har ett regelbundet arbete med förbättringar och det finns ett engagemang om att utveckla och förbättra processen för avvikelsehantering. LÄS MER

  2. 2. Förbättringsarbete inom den offentliga sektorn : Rekryteringsprocessen och dess ansvarsfördelning

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaper

    Författare :Maria Axelsson Olsson; [2019]
    Nyckelord :division of responsibility; employees; process charts; summer recruitment; Resource Team.; ansvarsfördelning; medarbetare; processkarta; sommarrekrytering; resursteamet.;

    Sammanfattning : The study aims to gain an understanding of how the seasonal recruitment and division of responsibilities within the Resource Team at Region Gotland currently established in order to find opportunities for improvement in the process. The study is based on two questions of aim, "How do the seasonal recruitment and the division of responsibilities currently look like?" And "How can the seasonal recruitment process be developed?". LÄS MER

  3. 3. The interaction between companies internal processes and the service encounter and its affect on the perceived quality A case study in the automotive industry

    M1-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Susanne Christensen; Hanna Lilja; [2015]
    Nyckelord :workshop; automotive industry; blueprinting; process mapping; perceived quality; service encounter; Internal process; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The competition in the automotive industry is constantly increasing and it is no longer sufficient for a company to only deliver a physical product. The companies’ ability to fill a need and provide a solution including a combination of both tangible and intangible products is becoming increasingly important. LÄS MER

  4. 4. Precision Medicine : The Future of Data-driven Healthcare

    Master-uppsats, Umeå universitet/Designhögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Shelagh McLellan; [2014]
    Nyckelord :design; human-centered; interaction; healthcare; genomics;

    Sammanfattning : Precision Medicine: the future of data-driven healthcare is an interaction design master’s thesis project aimed at presenting a vision of how genomic and quantified data might be integrated into the Swedish public healthcare system. This thesis focuses on a user-centered design process, examining patient health needs and desires. LÄS MER

  5. 5. Innovativ tjänsteutveckling för fastighetsföretag : Metoder för att skapa nya tjänster som matchar interna och externa krav

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Fanny Ardesjö Olsen-Lie; Frida Melin; [2014]
    Nyckelord :Service development process; new service development model; service mapping; service blueprint; axiomatic design; real estate companies.; Tjänsteutvecklingsprocess; ny tjänsteutvecklingsmodell; tjänstekartläggning; service blueprint; axiomatic design; fastighetsföretag.;

    Sammanfattning : Ur ett företagsekonomiskt perspektiv finns det ett stort intresse av att utveckla innovativa tjänster då forskning visar att det skapar hållbara konkurrensfördelar. Fastighetsföretag arbetar med tjänsteutveckling för att fylla sina fastigheter och arbetar tätt ihop med sina kunder där efterfrågan styr utvecklingsprocessen. LÄS MER