Sökning: "bråk i skolan"

Visar resultat 16 - 20 av 33 uppsatser innehållade orden bråk i skolan.

  1. 16. Räkna med bråk i skolan -- En litteraturstudie om elevers inlärning av bråkräkning i skolan

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Pontus Andersson; Simon Ingvarsson; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Fractions and fraction calculation, is something that students seem to have problems with, even though it is a subject that is following them from the early ages of preschool, all the way up to the upper secondary school, which is something that both PISA and TIMSS studies can agree on. This literature study has its focus in the mathematics of upper secondary school, where problems and misconceptions regarding fractions become apparent, compared with the elementary school. LÄS MER

  2. 17. Konflikthantering : En kvalitativ studie om hur lärare arbetar med konflikter mellan elever i årskurs 1-3

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Iris Erdogdu; Karolina Milutinovic; [2015]
    Nyckelord :förebygga; kommunikation; konflikter; konflikthantering.;

    Sammanfattning : Konflikter är en del av vår vardag, på gott och ont. Konflikter uppstår dagligen i skolan mellan elever av olika skäl och på olika ställen, t.ex. klassrummet, korridoren, skolgården, matsalen etc. LÄS MER

  3. 18. Elevers utåtagerande beteende – Elevers och pedagogers syn på problematiken kring ett utåtagerande beteende

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Angelica B. Dahlberg; Esra Karabiber; [2015]
    Nyckelord :Elever; Konflikter; Pedagoger; Uppförande; Utåtagerande beteende;

    Sammanfattning : Denna studies syfte är att kunna förstå elevers utåtagerande beteende utifrån både lärares och elevers perspektiv. Detta genom att belysa både elevers syn på problematiken och lärares förhållningssätt till olika situationer som kan uppstå i mötet med elever som agerar utåtriktat. LÄS MER

  4. 19. Om elevers förkunskaper inför gymnasiematematiken. Analys av elva årgångar matematikdiagnoser från en medelstor svensk gymnasieskola

    Master-uppsats,

    Författare :Bengt Andersson; [2013-01-08]
    Nyckelord :diagnos; matematikdidaktik; aritmetik; taluppfattning;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att utgående från elva års diagnosresultat från en gymnasieskola analysera elevernas kunskaper i matematik, främst inom områdena taluppfattning och aritmetik. Av speciellt intresse är de elever som uppvisar svagast resultat. Ett syfte är även att diskutera diagnosens egenskaper som mätinstrument. LÄS MER

  5. 20. Elevperspektiv på laborativt material, en studie om hur laborativt material används i årskurs 6. Students perspective on laboratory material, a study about laboratory materials used in sixth grade

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Ruzica Pajic; [2013]
    Nyckelord :artefakt; elevernas attityd; konkret material; laborativ matematik; matematikundervisning;

    Sammanfattning : En studie om det laborativa materialet i bråkundervisningen utifrån elevernas perspektiv Författare: Ruzica PajicSyftet med denna studie är att uppnå en djupare förståelse om det laborativa materialets betydelse i skolans matematik. I detta magisterarbete har det undersökts hur barns perspektiv påverkas i årskurs 6 utifrån hur laborativt material används i matematikundervisningen. LÄS MER