Sökning: "brand-centred control"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden brand-centred control.

  1. 1. Den heliga kulturen- En studie i hur anställda i Svenska kyrkan upplever normativ styrning

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Bengtsson; Olivia Persson; Linnea Truedsson; [2022]
    Nyckelord :brand-centred control; normative control; Church of Sweden; organizational culture; organizational values; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Den heliga kulturen - En studie i hur anställda i Svenska kyrkan upplever normativ styrning Seminariedatum: 2 juni 2022 Ämne/kurs: FEKH49, Examensarbete i organisation på kandidatnivå, 15 hp Författare: Sofia Bengtsson, Olivia Persson, Linnea Truedsson Handledare: Olof Hallonsten Fem nyckelord: brand-centred control, normativ styrning, Svenska kyrkan, organisationskultur, organisationsvärderingar Forskningsfråga: Hur upplever icke-klerikala anställda inom en församling i Svenska kyrkan normativ styrning? Syfte: Studien ämnade bidra till den allmänna debatten kring normativ styrning med ett nytt empiriskt perspektiv, och undersöka hur icke-klerikala anställda inom Svenska kyrkan upplever normativ styrning. Metod: En kvalitativ fallstudie har utförts där åtta semistrukturerade intervjuer har genomförts med personer i icke-klerikala positioner inom en församling i Svenska kyrkan. LÄS MER

  2. 2. Situational brand ambassadorship - a study of how part-time employees make sense of themselves as brand ambassadors

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Kaisa Uronen; [2020]
    Nyckelord :brand ambassador; employee ambassador; ambassadorship; sensemaking; identity; normative control; brand-centred control; situation; Social Sciences;

    Sammanfattning : The aim of this research is to understand and unpack the phenomenon of brand ambassadorship by examining the sensemaking and actualization as well as the consequences of it. The study adopts an employee-perspective on brand ambassadorship to scrutinize the phenomenon in terms of what is here referred to as ’situational’ brand ambassadorship. LÄS MER

  3. 3. The Blurred Line Through Technology

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Amanda Hellström; Aparna Revi; [2019]
    Nyckelord :Technology; Sensemaking; Service Organizations; Organizational Culture; Brand; Brand-centred control; Control; Internal Branding; Normative Control; Neo-Normative Control; Business and Economics;

    Sammanfattning : Modern technology plays a significant role in transforming workplaces and creating an improved business performance. The technological advancements have enabled organizations to utilize technology platforms for increased brand performance since brand and branding have become highly important in today’s organizations. LÄS MER