Sökning: "butik i butiken"

Visar resultat 1 - 5 av 219 uppsatser innehållade orden butik i butiken.

  1. 1. Kunden har faktiskt inte alltid rätt- En kvalitativ studie av klagomålshantering utifrån makt, ansvar och intern kommunikation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Fanny Westergren; Elina Zagar Lindstad; [2023]
    Nyckelord :Klagomålshantering; ansvar; makt; intern kommunikation; service recovery; konsumentnära personal; complaint management; responsibility; power; internal communication; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Kunden har faktiskt inte alltid rätt- En kvalitativ studie av klagomålshantering utifrån makt, ansvar och intern kommunikation Författare: Fanny Westergren och Elina Zagar Lindstad Handledare: Malin Zillinger Syfte: Syftet för detta arbete är att undersöka hur konsumentnära personal inom branschen för försäljning av skönhetsprodukter i fysisk butik upplever klagomålshanteringen inom organisationen. Detta kommer att undersökas utifrån teorin gällande ansvar, makt och intern kommunikation. LÄS MER

  2. 2. Populating a Database to be used with an Indoor Positioning System

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Maria Halvarsson; Jinglan Qin; [2022]
    Nyckelord :Indoor positioning system; Bluetooth Low Energy; Relational database; AWS cloud services; Indoor asset tracking; Indoor navigation; Indoor localization; Database design; Inomhuspositioneringssystem; Bluetooth Low Energy; Relationsdatabas; AWS molntjänster; Tillgångsspårning; Inomhusnavigering; Inomhuslokalisering; Databasdesign;

    Sammanfattning : Indoor Positioning System (IPS) are becoming more common in many areas such as retail, warehouses, smart facilities, and manufacturing.In recent years, Bluetooth Low Energy (BLE)-based IPS has become increasingly popular due to its low cost and low energy consumption. One of the more recent updates, Bluetooth 5. LÄS MER

  3. 3. Förändrat konsumentbeteende som påverkat köpbeslutsprocessen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Julia Borg; Johanna-Louise Berg; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Problembakgrund: Pandemin är den mest kritiska situationen som skett globalt under de senaste 100 åren, detta har bidragit till ett förändrat konsumentbeteende. Pandemin har bidragit med restriktioner vilket har resulterat i att digitala köp har påskyndat den digitala utvecklingen och den fysiska butiken har påverkats negativt av restriktionerna. LÄS MER

  4. 4. Småföretagens överlevnad i Visby innerstad : En kvalitativ studie om småföretag inom detaljhandeln

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elina Cedergren; Frimodigs Ella; [2022]
    Nyckelord :strategic business management; small businesses; sustainable competitive advantages; survival; RBV; strategisk företagsledning; småföretag; hållbara konkurrensfördelar; överlevnad; RBV;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att öka medvetenheten kring vilka resurser som är viktiga för att småföretag inom detaljhandeln ska överleva i Visby Innerstad. Vidare avser studien att delge tankar kring handeln i Visby innerstad utifrån den lokala konsumentens perspektiv. LÄS MER

  5. 5. Stadskärnan vs köpcentrum : En jämförande analys mellan kundbaserna

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Hannes Larsson; Erik Sillerström; [2022]
    Nyckelord :Price elasticity Agglomeration Consumer behavior; Priselasticitet Agglomeration Konsumentbeteende;

    Sammanfattning : A strong trend in Swedish retail has been and is that an increased amount of trade is moved to external shopping malls. Several city lines are negatively affected and lose purchasing power when shopping malls are established and attract customers. LÄS MER