Sökning: "butik utseende"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden butik utseende.
1. Potatisens skalsjukdomar i Sverige
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Plant Protection BiologySammanfattning : Potatis (Solanum tuberosum L.) är en viktig gröda i världen. I Sverige odlas ca 0,5 miljon ton matpotatis årligen. I dagsläget efterfrågar konsumenter i butik tvättad och paketerad potatis. LÄS MER
2. Temperaturens och luftflödets inverkan på torkprocessen vid varmluftstorkning av väl mogen banan
M1-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : With an ever-increasing population, we meet a constantly growing need for resources, such as food. Globally, 1,6 million tonnes of food are wasted. This amount corresponds to everything that goes to waste throughout the whole food production from farm to table. One of the major sources of food waste comes from grocery stores. LÄS MER
3. Design of a Smart Cart App for Automated Shopping in Supermarkets
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : I dagens samhälle blir många saker smartare, främst med hjälp av Internet of Things.En överblick på smart shopping visar att flera alternativa sätt att shoppa på harintroducerats under de senaste åren för att förbättra och effektivisera shopping. LÄS MER
4. Att förpacka en positiv association - Att designa en kondomvarumärkesförpackning som ger positiva associationer och genom det minskar det jobba i en köpsituation för ungdomar
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : Kondomer är ett preventivmedel som både skyddar mot sexuellt överförbara sjukdomar och graviditet, det kan användas av alla och är enkelt att få tag på. Ändå är Sveriges ungdomar bland de sämsta i Europa på att använda kondomer. Det är pinsamt, säger många. Pinsamt att prata om, pinsamt att inneha och pinsamt att köpa. LÄS MER
5. To build a brand : En studie om hur modeföretag uttrycker sitt varumärke i butik
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I takt med att den svenska modemarknaden fortsätter att öka, ökar även konkurrensen inom branschen, företagen emellan. Det ligger därav i modeföretagens intresse att representera ett konkurrensstarkt modevarumärke som urskiljer sig från sina konkurrenter. LÄS MER