Sökning: "c intervju arbete"

Visar resultat 1 - 5 av 64 uppsatser innehållade orden c intervju arbete.

  1. 1. Behavioural comparison of test and field executions of video games

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Chloé Marie Porion; [2023]
    Nyckelord :Software Testing; Field Monitoring; Test Monitoring; Video Games; Video Game Modding; Mjukvarutestning; Fältövervakning; Testövervakning; Videospel; Videospel Modding;

    Sammanfattning : Software developers write tests to ensure that their application behaves as intended. However, the behaviour of an application in production may deviate from the behaviours that are tested. This difference between test and field executions is rarely assessed in practice. LÄS MER

  2. 2. Könsstereotypiska val på grundskolenivå : En studie baserad på intervjuer med elever i årskurs nio angående deras gymnasieval

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Damijana Dacic; Marina Simic; [2022]
    Nyckelord :önsstereotyper; grundskoleelever; gymnasieval; könssegregering; utbildning;

    Sammanfattning : Följande arbete ämnar att problematisera och undersöka könsstereotypiska val på grundskolenivå. Uppsatsens syfte är att undersöka hur det kommer sig att högstadieelever har benägenhet att göra könsbegränsade gymnasieval och till vår hjälp kommer vi utgå ifrån följande frågeställning: Vilka faktorer i relation till kön påverkar elever att välja gymnasieprogram? Denna uppsats baseras på tre teoretiska koncept, den första Careership skriven av Phil Hodkinson och Andrew C. LÄS MER

  3. 3. Mellanstadielärares syn på klassrumsaktiviteter som stimulerar elevers muntliga förmåga på engelska

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Kathrine Eriksson; [2022]
    Nyckelord :klassrumsaktiviteter; engelska; mellanstadiet; muntliga aktiviteter;

    Sammanfattning : Statistik från Skolverket (2019) visar att eleverna på mellanstadiet i genomsnitt uppnår kunskaper nära betyget C i engelska när de slutar årskurs 6. Den här studien ska därför undersöka vilka muntliga klassrumsaktiviteter lärare på mellanstadiet anser vara till nytta för att utveckla elevers muntliga förmåga i engelska. LÄS MER

  4. 4. Cirkelmodellen som metod för SFI-undervisning på en C-kurs : En kvalitativ studie om en lärares uppfattningar om och arbete med genrepedagogikens tredje ben, som undervisningsmetod på SFI C-kurs, studieväg 2

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Svenska som andraspråk

    Författare :Dragana Lazic; [2021]
    Nyckelord :genrepedagogik; cirkelmodellen; undervisningsmetod SFI;

    Sammanfattning : Att undersöka en SFI-lärares uppfattningar om och arbete med genrepedagogikens tredje ben, cirkelmodellen som undervisningsmetod på SFI C-kurs, för elever som studerar på studieväg 2 är denna uppsatssyfte. Frågeställningar som studien söker svar på är lärarens arbete med fas 1 och 2 på studieväg 2, hur läraren upplever cirkelmodellen som metod för individanpassad undervisning och vad anser läraren vara utmaningarna vid användning av cirkelmodellen på denna studieväg. LÄS MER

  5. 5. Effektivisering av godsmottagning : En fallstudie om effektivisering inom godsmottagningen på Plasman Group

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Subeyr Aden; Akash Singh Sandhey; [2021]
    Nyckelord :lean management; logistik; materialhantering; lagerlayout och ABC-analys;

    Sammanfattning : Ineffektiv materialhantering ger en direkt påverkan på företagets kostnader, därför är det viktigt att kartlägga olika processer i verksamheten. Det onödiga aktiviteterna bidrar till att det behöver implementeras ständiga förbättringar. LÄS MER