Sökning: "c uppsats medie kommunikationsvetenskap"
Visar resultat 21 - 25 av 65 uppsatser innehållade orden c uppsats medie kommunikationsvetenskap.
21. Instagram, vår scen för framträdande : En kvalitativ studie i ungdomars inställning och användande av fotoapplikationen Instagram
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Titel: ”Instagram, vår scen för framträdande”. En kvalitativ studie i ungdomars inställning och användande av fotoapplikationen Instagram Nivå: C-uppsats i Medie- och kommunikationsvetenskap Författare: Hannah Olsson Handledare: Anna Edin Datum: Juni 2014 Seminarium: 5/6 2014 Syfte: Syftet med denna studie är att få ökad förståelse och insikt i ungdomars användande av fotoapplikationen Instagram. LÄS MER
22. Säkerheten Främst : en kvalitativ studie av en intern säkerhetskampanj
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Titel: Säkerheten Främst – en kvalitativ studie av Sandviks interna säkerhetskampanj Nivå: C-uppsats i medie- och kommunikationsvetenskap, 15 högskolepoäng Författare: Caroline Holmström Handledare: Mats Hyvönen Examinator: Mathias Sylwan Syfte: Syftet med uppsatsen är att studera hur de anställda på produktionsenheterna Wire Sandviken (WS) och Primary (PP) som ingår i produktområdet Wire and Heating Technology (WHT) inom affärsområdet Sandvik Materials Technology (SMT) på Sandvik har tagit emot kampanjen Säkerheten Främst samt att undersöka huruvida operatörer och flödeschefer har förslag på hur kommunikationsavdelningen vidare kan stötta säkerhetsarbetet och utveckla kampanjen. Dessa resultat diskuteras i förhållande till resultatet från en enkätundersökning vilken genomfördes 2014 vid WHT. LÄS MER
23. En kritisk diskursanalys av artisten Beyoncé ur ett genusperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Abstract Titel: ”En kritisk diskursanalys av artisten Beyoncé ur ett genusperspektiv” Nivå: C-uppsats i Medie- och kommunikationsvetenskap Författare: Beatrice Engman Handledare: Anna Edin Datum: 2014-05-27 Sammanfattning Syftet med denna uppsats är att ur ett diskursteoretiskt och genusorienterat perspektiv studera artisten Beyoncé utifrån två olika men dock sammanhängande medieperspektiv. I min uppsats kommer jag dels att analysera den mediala bilden av Beyoncé, det vill säga hur medierna rapporterar och ”berättar” om henne samt dels att analysera hur Beyoncé själv iscensätter sig medialt, via sin musik, videos och klipp. LÄS MER
24. ”Det är ju ett antal journalister som har ringt och sagt upp bekantskapen för alltid” : Fem journalister om hur det är att granska andra journalister
Kandidat-uppsats, Institutionen för mediestudierSammanfattning : I denna C-uppsats i medie- och kommunikationsvetenskap redovisas resultatet av fem kvalitativa intervjuer. De intervjuade är fem yrkesverksamma granskande journalister. Syftet är att med utgångspunkt i deras tankevärld nå förståelse om hur det är att som journalist granska andra journalisters arbete. LÄS MER
25. "Kommunikation är ju allt" : En kvalitativ studie om relationen mellan värdet av att mäta kommunikation och kommunikatörers status och legitimitet i organisationer.
Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Titel: "Kommunikation är ju allt" – en kvalitativ studie om relationen mellan värdet av att mäta kommunikation och kommunikatörers status och legitimitet i organisationer. Författare: Emilia Dahlqvist och Daniela Lundqvist Kurs, termin och år: Medie- och kommunikationsvetenskap GR (C), C-uppsats 15 hp, HT-2013 Antal ord i uppsatsen: 17 009 ord Problemformulering och syfte: Strategisk kommunikation har under de senaste 25 åren haft svårigheter att utveckla mätmetoder som visar på dess värde. LÄS MER