Sökning: "c uppsats medie kommunikationsvetenskap"

Visar resultat 21 - 25 av 65 uppsatser innehållade orden c uppsats medie kommunikationsvetenskap.

  1. 21. Instagram, vår scen för framträdande : En kvalitativ studie i ungdomars inställning och användande av fotoapplikationen Instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Hannah Olsson; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: ”Instagram, vår scen för framträdande”. En kvalitativ studie i ungdomars inställning och användande av fotoapplikationen Instagram Nivå: C-uppsats i Medie- och kommunikationsvetenskap Författare: Hannah Olsson Handledare: Anna Edin Datum: Juni 2014 Seminarium: 5/6 2014 Syfte: Syftet med denna studie är att få ökad förståelse och insikt i ungdomars användande av fotoapplikationen Instagram. LÄS MER

  2. 22. Säkerheten Främst : en kvalitativ studie av en intern säkerhetskampanj

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Caroline Holmström; [2014]
    Nyckelord :Organisationskommunikation; intern kommunikation; Sandvik; Wire and Heating Technology; arbetsplatssäkerhet; kommunikationskampanj;

    Sammanfattning :   Titel: Säkerheten Främst – en kvalitativ studie av Sandviks interna säkerhetskampanj Nivå: C-uppsats i medie- och kommunikationsvetenskap, 15 högskolepoäng Författare: Caroline Holmström Handledare: Mats Hyvönen Examinator: Mathias Sylwan   Syfte: Syftet med uppsatsen är att studera hur de anställda på produktionsenheterna Wire Sandviken (WS) och Primary (PP) som ingår i produktområdet Wire and Heating Technology (WHT) inom affärsområdet Sandvik Materials Technology (SMT) på Sandvik har tagit emot kampanjen Säkerheten Främst samt att undersöka huruvida operatörer och flödeschefer har förslag på hur kommunikationsavdelningen vidare kan stötta säkerhetsarbetet och utveckla kampanjen. Dessa resultat diskuteras i förhållande till resultatet från en enkätundersökning vilken genomfördes 2014 vid WHT. LÄS MER

  3. 23. En kritisk diskursanalys av artisten Beyoncé ur ett genusperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Beatrice Engman; [2014]
    Nyckelord :Beyoncé; kritisk diskursanalys; genusperspektiv;

    Sammanfattning : Abstract Titel: ”En kritisk diskursanalys av artisten Beyoncé ur ett genusperspektiv”   Nivå: C-uppsats i Medie- och kommunikationsvetenskap   Författare: Beatrice Engman   Handledare: Anna Edin   Datum: 2014-05-27   Sammanfattning Syftet med denna uppsats är att ur ett diskursteoretiskt och genusorienterat perspektiv studera artisten Beyoncé utifrån två olika men dock sammanhängande medieperspektiv. I min uppsats kommer jag dels att analysera den mediala bilden av Beyoncé, det vill säga hur medierna rapporterar och ”berättar” om henne samt dels att analysera hur Beyoncé själv iscensätter sig medialt, via sin musik, videos och klipp. LÄS MER

  4. 24. ”Det är ju ett antal journalister som har ringt och sagt upp bekantskapen för alltid” : Fem journalister om hur det är att granska andra journalister

    Kandidat-uppsats, Institutionen för mediestudier

    Författare :Frick Johan; [2013]
    Nyckelord :Mediegranskning; journalistik;

    Sammanfattning : I denna C-uppsats i medie- och kommunikationsvetenskap redovisas resultatet av fem kvalitativa intervjuer. De intervjuade är fem yrkesverksamma granskande journalister. Syftet är att med utgångspunkt i deras tankevärld nå förståelse om hur det är att som journalist granska andra journalisters arbete. LÄS MER

  5. 25. "Kommunikation är ju allt" : En kvalitativ studie om relationen mellan värdet av att mäta kommunikation och kommunikatörers status och legitimitet i organisationer.

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Daniela Lundqvist; Emilia Dahlqvist; [2013]
    Nyckelord :Kommunikation; mätning; utvärdering; legitimitet; kommunikatörens roll; kommunikatörens status; offentliga organisationer; privata organisationer.;

    Sammanfattning : Titel: "Kommunikation är ju allt" – en kvalitativ studie om relationen mellan värdet av att mäta kommunikation och kommunikatörers status och legitimitet i organisationer. Författare: Emilia Dahlqvist och Daniela Lundqvist Kurs, termin och år: Medie- och kommunikationsvetenskap GR (C), C-uppsats 15 hp, HT-2013 Antal ord i uppsatsen: 17 009 ord Problemformulering och syfte: Strategisk kommunikation har under de senaste 25 åren haft svårigheter att utveckla mätmetoder som visar på dess värde. LÄS MER