Sökning: "c- företagsekonomiska teorier"

Visar resultat 1 - 5 av 42 uppsatser innehållade orden c- företagsekonomiska teorier.

  1. 1. Den hjälpande handen inom kreditgivningsprocessen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alex Dahlberg; Fabian Halvardsson; Felix Persson; [2022]
    Nyckelord :Relationsinriktad kreditgivning; transaktionsinriktad kredigivning; kreditbedömning; affärsrelationer; banker; fastighetsbolag; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Den hjälpande handen inom kreditgivningsprocessen Seminariedatum: 3 juni 2022. Ämne/kurs: FEKH69 Examensarbete i redovisning på kandidatnivå, 15 högskolepoäng. LÄS MER

  2. 2. It's A(c)crual World

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jack Rydén; Oskar Åkesson; Filip Angerlöv; [2022]
    Nyckelord :Accrual Earnings Management; Principle-based Accounting; Discretionary Accruals; CEO-changes; Stockholm Stock Exchange; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: It’s A(c)crual World Seminariedatum: 3 juni 2022 Kurs: FEKH69, Examensarbete på kandidatnivå i redovisning. 15 Högskolepoäng. LÄS MER

  3. 3. Med bedömning i centrum : En kvalitativ studie av assessment center som rekryteringsmetod

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Daniel Bratel; Theodora Malmström; [2015]
    Nyckelord :assessment center; rekrytering; bedömning; organisationskultur;

    Sammanfattning : Följande C-uppsats är skriven vid Företagsekonomiska institutionen vid Uppsala universitet och omfattar 15 högskolepoäng. Studien behandlar motivering av olika komponenter av assessment center i rekryteringsprocessen för företag inom IT- och managementkonsultbranschen. LÄS MER

  4. 4. Lojalitetsprogram inom flygbranschen - Hur SAS skapar värde med EuroBonus

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Pernilla Johansson; Sophia Andersson; Maida Bejtula; [2014]
    Nyckelord :Lojalitetsprogram; värdeskapande; VRIO; EuroBonus; SAS; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Lojalitetsprogram i flygbranschen - Hur SAS skapar värde med EuroBonus Seminariedatum: 4/6 2014 Ämne/kurs: FEKH19, Examensarbete i Strategic Management på kandidatnivå, 15hp Författare: Sophia Andersson, Maida Bejtula och Pernilla Johansson Handledare: Merle Jacob Fem nyckelord: Lojalitetsprogram, värdeskapande, VRIO, EuroBonus, SAS Syfte: Syftet med arbetet är att undersöka hur företag använder lojalitetsprogram för att skapa värde som inte går att mäta i siffror. Metod: Med en fallstudie genomförd med abduktiv ansats och kvalitativ metod användes intervjuer för att samla in empiri. LÄS MER

  5. 5. Räntesnurror : Hur fungerar de, och vilka argument finns för och emot dem?

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Jessica Bjurman; Katarina Brohlin; [2013]
    Nyckelord :Räntesnurror; kapitalstruktur; finansiering; interna skuldförhållanden; trade-off teorin; pecking-orderhypotesen.;

    Sammanfattning : Titel: Räntesnurror - hur fungerar de, och vilka argument finns för och emot dem?   Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi   Författare: Jessica Bjurman, Katarina Brohlin   Handledare: Markku Penttinen   Datum: 2013 - 02 - 20   Syfte: Syftet med denna uppsats är att inom ramen för det företagsekonomiska ämnet forska    kring begreppet räntesnurror. Räntesnurror innebär skatteplanering med ränteavdrag som sänker bolagsskatten och därmed skänker verksamheten en ekonomisk fördel. LÄS MER