Sökning: "case study in secondary data"
Visar resultat 1 - 5 av 1275 uppsatser innehållade orden case study in secondary data.
1. Sweden´s Process to Enter the North Atlantic Treaty Organization (NATO) : Decision-making and Bounded Rationality in Times of Crisis
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)Sammanfattning : The Russian invasion of Ukraine in February 2022 set Europe in sorrow, distress, and emergency. The North Atlantic Treaty Organization (NATO) is something Sweden has refrained from joining due to the country’s neutral stance. However, despite Sweden's long-standing neutrality of over 200 years, it was abandoned within only weeks. LÄS MER
2. Intentioner och förverkligande i undervisningen om derivator, en fallstudie
Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Arbetet som presenteras i rapporten omfattar en undersökning om intentioner och förverkligande för undervisningsprocessen kring en lektion om derivator på gymnasienivå. Enligt Stake (1967) delas undervisningsprocessen upp i tre delar: (1) förutsättningar för undervisningspraktiken, (2) pedagogiska och didaktiska interaktioner, (3) resultat av undervisningen. LÄS MER
3. Branding som en offentlig governance strategi : Ett nyinstitutionellt perspektiv på Eskilstuna kommuns governancestrategi genom varumärket
Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Titel: Varumärket som en offentlig governance strategi Nyckelord: Governancestrategi, offentliga sektorn, isomorfism, legitimitet & branding. Forskningsfrågor: Hur genomför Eskilstuna kommun branding som en offentlig governance strategi utifrån ett nyinstitutionellt perspektiv? Vilka är drivkrafterna till anpassningen och tillämpningen av brandingstrategin i Eskilstuna kommun inom deras organisationsfält? Syfte: Syftet med studien är att explorativt undersöka Eskilstuna kommuns förändring genom att utnyttja branding som en governance strategi utifrån ett nyinstitutionellt perspektiv. LÄS MER
4. Reputation Management in a Digital Age : How start-ups control their online reputation
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Background: With digitalization, the increased use of the World Wide Web and social media combined with the aware and engaged costumer, the conditions of reputation management are also evolving (Beal & Strauss, 2008; Jones et al., 2009). LÄS MER
5. How do Social Enterprises transform Education Inequality in Developing Countries?
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Education inequality continues to be a barrier to social progress and reinforces the cycle of poverty. That is best visible in developing countries- where resources dedicated to education are not optimal and traditional approaches to reduce education inequality have proven to be ineffective, if there are any at all, due to resource limitations, bureaucratic barriers, and systemic complexities. LÄS MER