Sökning: "category management emv"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden category management emv.
1. Hur påverkar en lansering av EMV det ekonomiska resultatet i en kategori -En kvantitativ studie om EMV lanseringar i sällanköpshandeln-
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Private label introductions have been increasing in recent years. The main reason for this is that private labels increase the retailer's profits in the category. The purpose of this study is to examine how a private label introduction affects the category's performance. LÄS MER
2. Specialexponering av EMV - En pusselbit, till en mer lönsam butik
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : There is a tough competition in food-stores these days. Storeowners have been forced to try something new to attract customers. One way to accomplish that is to add private labels to the assortment. LÄS MER
3. Att smöra för EMV kan smälta kategorin
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Private labels have been increasing a lot during the last 30 years. The reason is great margins and it also works as an aid to build a store's brand. The problem is that private labels take market shares from national brands. LÄS MER
4. Slaget om hyllmetrarna : en studie av relationen mellan ledande leverantörer och detaljister inom dagligvaruhandeln
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Debatten om svenska matpriser har varit en stark motor för den utveckling av dagligvaruhandeln som konsumenterna möter idag. Extrem lågpriskonkurrens, en ökad andel av detaljisters egna varumärken i butik samt en hög koncentration av detaljistledet, är några av de effekter som delvis kan förklaras av allmänhetens krav på sänkta matpriser. LÄS MER
5. CM-relationer mellan leverantör och handel med hänsyn till EMV - ett leverantörsperspektiv
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att öka förståelsen för relationer inom ramen för CM, ur ett leverantörsperspektiv. Uppsatsen ämnar även att utreda hur EMV kan påverka denna relation. Uppsatsen baseras på fem djupintervjuer med ledande leverantörer på den svenska dagligvarumarknaden. LÄS MER