Sökning: "cdio"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade ordet cdio.

  1. 1. Education for Sustainable Chemistry : An Analysis of Sustainability in Chemistry and Chemical Engineering Courses on the Bachelor Level at KTH

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Pontus Enlund; [2023]
    Nyckelord :CDIO; Education for sustainable development; Engineering chemistry; Interview; Key competencies for sustainable development; Sustainable development; Thematic analysis.; CDIO; Hållbar utveckling; intervju; nyckelkompetenser för hållbar utveckling; Teknisk kemi; tematisk analys; utbildning för hållbar utveckling.;

    Sammanfattning : A programme analysis of the compulsory courses at the bachelor level of the KTH Royal Institute of Technology study programme Engineering Chemistry was conducted in order to evaluate how sustainable development is integrated and progressed as well as the attitudes toward sustainable development from the faculty. The analysis built on governing documents as well as interviews with examiners and students. LÄS MER

  2. 2. Sustainable Chemistry : An Analysis of Sustainability in Chemistry and Chemical Engineering Courses on the Bachelor Level at KTH

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Pontus Enlund; [2023]
    Nyckelord :CDIO; Education for sustainable development; Engineering chemistry; Interview; Key competencies for sustainable development; Sustainable development; Thematic analysis; CDIO; Hållbar utveckling; intervju; nyckelkompetenser för hållbar utveckling; Teknisk kemi; tematisk analys; utbildning för hållbar utveckling.;

    Sammanfattning : A programme analysis of the compulsory courses at the bachelor level of the KTH Royal Institute of Technology study programme Engineering Chemistry was conducted in order to evaluate how sustainable development is integrated and progressed as well as the attitudes toward sustainable development from the faculty. The analysis built on governing documents as well as interviews with examiners and students. LÄS MER

  3. 3. The capstone project’s role in transitioning to industry for recently graduated software engineers – A CDIO Perspective

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatik

    Författare :Dennis Smajic; Filip Johansson; [2022]
    Nyckelord :capstone project; CDIO; engineering industry; higher education; software engineering; software engineering education;

    Sammanfattning : The gap between software engineering education and the software engineering industry is a prevalent factor for both the students and the companies recruiting them. The gap is specified as the lack of knowledge software engineering students obtain relative to what the industry requires. LÄS MER

  4. 4. Improved side impact car safety : New IIHS side crash regulation, effect on product design

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Andreas Bäckman; [2022]
    Nyckelord :Side impact beam; IIHS; side crash; side impact crash testing; crash testing of automobiles; industrial design engineering; automotive design; product design; Sidokrockskydd; IIHS; sidokrock; sidokollision; sidokrocktestning; krocktest av bilar; teknisk design; bildesign; produktdesign;

    Sammanfattning : 23% of passenger vehicle occupant deaths in 2019 was side-impact collisions and is a ongoing problem that continues to take people’s lives (IIHS, 2021a). IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) is an organization based in USA, which performs vehicle crash tests with the goal of making cars safer and reducing deaths and injuries. LÄS MER

  5. 5. Förmågor utvecklade genom projektarbete inom Teknik1 i förhållande till CDIO : Förmågor och färdigheter som utvecklas i förhållande till CDIO-modellen, genom projektarbete i gymnasiekursen Teknik1

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Priya Ravindranath; [2021]
    Nyckelord :Technology 1; Upper secondary school; CDIO-concept; CDIO-syllabus; project work and group work; skills and capabilities; learning outcomes; student’s perspective; teacher’s perspective; Teknik 1; gymnasieskolan; CDIO-modellen; CDIO-kursplanen; lärandemål; projekt- och grupparbete; förmågor och färdigheter; elevperspektiv; lärarperspektiv;

    Sammanfattning : I dagens värld har samhället blivit beroende av teknik och de flesta yrken använder teknik iolika konstellationer. Med alltmer teknisk utveckling har kompetenskraven och arbetsmetoderna förändrats. Det som tidigare upplevdes som ett ingenjörsmässigt sätt att arbeta har nu blivit ett allmänt sätt att arbeta. LÄS MER