Sökning: "nyckelkompetenser för hållbar utveckling"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden nyckelkompetenser för hållbar utveckling.

  1. 1. Education for Sustainable Chemistry : An Analysis of Sustainability in Chemistry and Chemical Engineering Courses on the Bachelor Level at KTH

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Pontus Enlund; [2023]
    Nyckelord :CDIO; Education for sustainable development; Engineering chemistry; Interview; Key competencies for sustainable development; Sustainable development; Thematic analysis.; CDIO; Hållbar utveckling; intervju; nyckelkompetenser för hållbar utveckling; Teknisk kemi; tematisk analys; utbildning för hållbar utveckling.;

    Sammanfattning : A programme analysis of the compulsory courses at the bachelor level of the KTH Royal Institute of Technology study programme Engineering Chemistry was conducted in order to evaluate how sustainable development is integrated and progressed as well as the attitudes toward sustainable development from the faculty. The analysis built on governing documents as well as interviews with examiners and students. LÄS MER

  2. 2. Sustainable Chemistry : An Analysis of Sustainability in Chemistry and Chemical Engineering Courses on the Bachelor Level at KTH

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Pontus Enlund; [2023]
    Nyckelord :CDIO; Education for sustainable development; Engineering chemistry; Interview; Key competencies for sustainable development; Sustainable development; Thematic analysis; CDIO; Hållbar utveckling; intervju; nyckelkompetenser för hållbar utveckling; Teknisk kemi; tematisk analys; utbildning för hållbar utveckling.;

    Sammanfattning : A programme analysis of the compulsory courses at the bachelor level of the KTH Royal Institute of Technology study programme Engineering Chemistry was conducted in order to evaluate how sustainable development is integrated and progressed as well as the attitudes toward sustainable development from the faculty. The analysis built on governing documents as well as interviews with examiners and students. LÄS MER

  3. 3. Att undervisa om och för hållbar utveckling : Utveckling av ett ämnesövergripande övningsmaterial till gymnasiet om plast och intressekonflikter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Simon Attorps; Johanna Eng; [2019]
    Nyckelord :Sustainable development; teaching; high school; active learning; key competences; plastics; conflicts of interest; Hållbar utveckling; undervisning; gymnasiet; aktivt lärande; nyckelkompetenser; plast; intressekonflikter;

    Sammanfattning : I Sverige har utvecklingen gått från faktabaserad miljöundervisning till undervisning om hållbar utveckling som inte bara ska behandla fakta, utan även värderingar, känslor och de utmaningar som världen står inför. Komplexiteten i att undervisa om hållbar utveckling i kombination med att lärare förväntas inkludera det i sina undervisningsämnen sätter stor press på lärarna, inte minst för att många saknar eller tror att de saknar kunskap om hållbar utveckling och hur man kan undervisa om det. LÄS MER

  4. 4. Future perspectives on Challenge Driven Education : Challenging how we perceive and engage external stakeholders in Tanzania and Sweden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Johan Hedvall; Helena Lindberg; [2019]
    Nyckelord :Minor Field Study MFS ; Challenge Driven Education CDE ; Challenge Based Learning CBL ; Education for Sustainable Development; UNESCO’s key competencies for sustainability; industry collaboration; societal contribution; Tanzania; MFS; Utmaningsdriven utbildning; Utbildning för hållbar utveckling; UNESCOs nyckelkompetenser för hållbar utveckling; industrisamarbete; samhällsbidrag; Tanzania;

    Sammanfattning : The engineering education has changed and evolved over decades in harmonywith societies challenges. Today, sustainable development is of great importanceand one way of equipping future engineers with the competencies to tackle these challenges is through Challenge Driven Education (CDE). LÄS MER