Sökning: "celebrity news"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden celebrity news.

  1. 1. ”DET KAN TILL OCH MED FÖRSTÖRA LIV”. En kritisk diskursanalys om nyhetsmediernas framställning av sociala medier-kunnighet i samband med skvallerkonton

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Mikaela Pijpers; [2024-03-11]
    Nyckelord :Mediekunnighet; sociala medier-kunnighet; social media literacy; mediediskurs; skvallerkonto;

    Sammanfattning : This study deals with social media literacy by examining how media discuss the so-called rumor accounts on popular networking sites. This topic is relevant since this phenomenon first gained a lot of media attention back in 2012, with “Instagram-upploppen” making major headlines. LÄS MER

  2. 2. Zelenskyj – Defending the Democratic Spirit : a semiotic case study on political personalisation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Lucas Douglas; Sara Melander; [2023]
    Nyckelord :personalisation; visual representation; semiotics; political leadership; political myth; Social Sciences;

    Sammanfattning : Since Russia initiated their war in Ukraine February 2022, Ukrainian President Volodymyr Zelenskyj went from being a national celebrity to becoming a global phenomenon. With international news media reporting on his every move, the representation of Zelenskyj has become central to how distant audiences make sense of the war, gaining immense popularity among Western audiences particularly. LÄS MER

  3. 3. En verklighetsberättelse : en kvantitativ innehållsanalys av representationen mellan kvinnor och män i journaliststudenters examinerande reportage

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Journalistik

    Författare :Nellie Skute; [2022]
    Nyckelord :Journalism Studies; Lund University; Gender representation; Social Sciences;

    Sammanfattning : A multitude of academic studies show that women have been, and still are underrepresented in journalistic products. A global study from 2020 covering the news content in 116 countries showed that women constituted only 25 percent of persons occurring in the content. The number for Sweden was 38 percent. Other studies show similar results. LÄS MER

  4. 4. Medias makt och jämställdhet : En kvalitativ innehållsanalys av hur svensk nyhetsmedia gestaltar genus inyhetsrapporteringen rörande kändisar

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Emma Runqvist; [2021]
    Nyckelord :Gender Stereotypes; fame; Swedish news media; inequality; power structure; gender roles; Genusstereotyper; kändisskap; svensk nyhetsmedia; jämställdhet; maktstruktur; könsroller;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to contribute with a sociological understanding of how Swedish news media contribute to “doing” and maintaining gender in society as a result of their choices in the media around high profile people (“celebrities”). Previous research has studied gender and the media from other angles, but mostly focused on the fact that women are subordinate to men, rather than questioning how that is maintained by the media. LÄS MER

  5. 5. A COMPARATIVE STUDY ON HOW THE WORLD WILDLIFE FUND ADAPTED ITS 2014 ENVIRONMENTAL COMMUNICATION CAMPAIGN EARTH HOUR IN SWEDEN AND TURKEY

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Melisa Bergström; [2021]
    Nyckelord :Climate change; Earth Hour; Environment Communication; Narrative Framing; Symbolic Action; Environmental Advocacy Campaigns; Klimatförändringar; Earth Hour; Miljö Kommunikationskampanj;

    Sammanfattning : Klimatförändringar är ett allvarligt problem som hotar vår planet och alla dess invånare.Världsnaturfonden (World Wildlife Fund) arbetar för att minimera och förhindra de skrämmandekonsekvenser som vi oundvikligen kommer att möta om vi fortsätter att leva och konsumera som vi gör. LÄS MER