Sökning: "client-consultant relationship"

Visar resultat 6 - 10 av 13 uppsatser innehållade orden client-consultant relationship.

  1. 6. Geniet gör vad det måste - talangen gör vad den kan (En studie om hur the Big Four påverkas av att klienter formaliserar inköp av konsulttjänster)

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Gustav Flink; Jimmy Lindfors; [2016]
    Nyckelord :Consulting; Formalization; Commoditization; Sales process; The Big Four;

    Sammanfattning : The client-consultant relationship is a central aspect of the consultancy work. Given the intangibility of the consultancy service, previous literature mainly focuses on how value is created by uncertainty reduction in the client - consultant relationship. LÄS MER

  2. 7. Design Thinking : Ett kollaborativt sätt att driva processer med uppdragsgivare och slutanvändare.

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Caroline Sandvold; Sofie Laxheim; [2016]
    Nyckelord :Design thinking; innovation; consultants; business relationship; marketing.; Design thinking; innovation; konsulter; affärsrelationer; marknadsföring.;

    Sammanfattning : Syfte: Studien avser att kvalitativt undersöka faktorer som underlättar initiala samarbeten och långsiktiga relationer, mellan konsulter och deras uppdragsgivare. Med konsultföretagens design thinkers som utgångspunkt, kommer samarbetsprocessen och relationsskapandet att analyseras, för att på så sätt uppnå djupare förståelse i ämnet. LÄS MER

  3. 8. Facing a dilemma when procuring consultancy services in the public sector- A qualitative study of how public organizations learn

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Veronica Berg; Elin Wettefalk; [2015]
    Nyckelord :public sector; management consulting; client-consultant relationship; procurement maturity; organizational learning;

    Sammanfattning : Organizations in the public sector face a dilemma when procuring consultancy services, due to the adaptation of the Public Procurement Act. The thesis aims to understand how organizations learn to improve their process of procuring. The research context for this study is the Swedish public sector. LÄS MER

  4. 9. En fallstudie av konsult-klientsamspelet vid ERP-implementering. : En fallstudie från den Polska marknaden.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Claudia Wallin; [2014]
    Nyckelord :ERP-implementation; Client-Consultant relationships; Critical Success Factors;

    Sammanfattning : For many providers of ERP-system, Poland is one of the most valuable markets in Central andEastern Europe. The Polish market for ERP-systems is still a growing market, especially; wecan see the low utilization of ERP-systems among small and medium-sized enterprises. LÄS MER

  5. 10. The Client-Consultant Relationship in a Nonprofit Setting

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Hannes Jakobsson; Gregor Kainz; [2014]
    Nyckelord :management consulting; 180 Degrees Consulting; client-consultant relationship; nonprofit organization; nonprofit setting;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to understand how the client-consultant relationship in a management consulting project is affected by a nonprofit setting, i.e. a situation in which the consulting is done by an NPO for another NPO. LÄS MER