Sökning: "communicative methods."

Visar resultat 21 - 25 av 269 uppsatser innehållade orden communicative methods..

  1. 21. Nyanlända barn i förskolan : En intervjustudie om fem förskollärares kommunikativa arbetssätt för inkludering av nyanlända barn

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen

    Författare :Rahaf Altahesh; Cevan Yousef; [2023]
    Nyckelord :Nyanlända barn; mottagande; kommunikation; inkludering; förskollärare.;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 22. Vad barnasinnet tycker; inte de med barnasinnet “i behåll” Hur barnets perspektiv tas hänsyn till i svensk planering

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi

    Författare :Vendela Bendel van Den Brink; [2023]
    Nyckelord :Children’s inclusion in planning; communicative planning; Children’s geographies; Hart’s Participation Ladder; Social Sciences;

    Sammanfattning : After many years since the ratification of the Convention of the Right of the Child, it was eventually incorporated into Swedish law in 2020. One of the fundamental articles of the convention is children’s right to participate in matters concerning them. LÄS MER

  3. 23. Kommunikation för livslångt lärande : Lärares metoder för undervisningen i kommunikation i grundsärskolans ämnesområden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet

    Författare :Marie-louise Södergren; [2023]
    Nyckelord :Special needs education; communication and intellectual disability; teaching methods; ACC; Grundsärskola; ämnesområden; kommunikation och intellektuell funktionsnedsättning; undervisningsmetod; AKK;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka hur lärare i grundsärskolans ämnesområde kommunikation undervisar och vilka läromedel/modeller lärarna använder. Frågeställningen lyder: - Hur beskriver lärare undervisningen ämnesområdet kommunikation?  - Vilka läromedel/modeller använder lärarna i grundsärskolan för undervisning i ämnesområdet kommunikation?  Studien lutar sig mot det sociokulturella perspektivet (Vygotskiji,1978) där språk, kommunikation och interaktion med andra är grunden för lärande. LÄS MER

  4. 24. The Effect of Vocabulary Acquisition on L2 Student’s Communicative Competence Through Task-based Learning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Hussein Mohammad Ali; Marcus Fredriksson; [2023]
    Nyckelord :Task-based Learning TBL ; Vocabulary acquisition and development at upper secondary school; English as a Second Language ESL ; Vocabulary development; EFL English as a foreign language ; L2.;

    Sammanfattning : Abstract Task-Based Language Teaching has long been a method for education in different subjects. This study investigates the use of Task-Based Language teaching regarding vocabulary acquisition in English upper secondary/high school students. LÄS MER

  5. 25. The Effects of Different Assessment Methods on EFL-Students’ Speaking Performance. A Literature Review

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Göteborgs universitet / Lärarutbildningsnämnden

    Författare :Alicia N Rådeström; Wilma Åkesson; [2022-11-30]
    Nyckelord :oral proficiency; speaking performance; EFL; assessment; dynamic assessment; peer-assessment; holistic assessment; analytic assessment;

    Sammanfattning : Nowadays, it can be argued that it is becoming increasingly more important to be proficient in speaking the English language due to globalization. Examining teaching and assessment of oral proficiency is therefore important for establishing how EFL-learners’ speaking skills are most effectively taught and assessed. LÄS MER