Sökning: "communicative values and interaction"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden communicative values and interaction.

  1. 1. A culture of consent - but to what extent? A qualitative interview study in Sweden on how the legislators' ambitions to create a consent culture could be achieved and manifested in practice.

    Master-uppsats, Lunds universitet/Rättssociologiska institutionen

    Författare :Jessica Seitz; [2022]
    Nyckelord :Consent; Consent Culture; Changing Norms and Culture; Communicative Action; Lifeworld and System; Legislation; Swedish Sexual Offense law; Social Sciences;

    Sammanfattning : In May 2018, the Swedish Parliament voted in favor of a Sexual Offense legislation based on voluntariness and the new law came into force on the first of July. In the proposal to change the legislation, the government claimed that a new consent culture must be established. LÄS MER

  2. 2. Tid för högläsning? : En kvalitativ undersökning om pedagogers arbetssätt med högläsning och boksamtal i förskolans undervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Ida Gustafsson; Stephanie Petrini; [2021]
    Nyckelord :Högläsning; boksamtal; interaktion; miljö; tid; sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : This study investigates how preschool educators view reading aloud in preschool teaching. We investigate how they perceive the purpose of reading aloud, how they interact together with the children in book conversations, and the importance of the environment. By using aqualitative survey, we interviewed seven people working in preschool. LÄS MER

  3. 3. Restricted Movements : A study of performative values of abstract garments and objects

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Josefin Wilkens; [2019]
    Nyckelord :Performative fashion; movement; performance; shape; communication; garment; restriction; space; object; Interaction;

    Sammanfattning : This thesis investigates performative values of garments and objects in relation to space. It aims to show the potential of using abstract garments and objects as choreographers and communicators for dance performance. The concept of creating garments that act as indicators for movement in contemporary dance is insufficiently explored. LÄS MER

  4. 4. Communicating Banking Values Through Interactions- Investigating the communicative functions of interaction attributes within the banking sector

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Johanne Amble Radford; [2018]
    Nyckelord :Interaction attributes; Interaction design;

    Sammanfattning : The present study explores the use of interactions for a communicative purpose, when it comes to communicate banking brand values through a website. By establishing important banking values, trust, sincerity and transparency this study investigates how interaction can be used to communicate those values, through the theory of interaction attributes. LÄS MER

  5. 5. Dockan i förskolans praktik skapar kommunikativa värden för barn igenom delaktighet och inflytande

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsa och lärande

    Författare :Ingvor Carlsson; [2016]
    Nyckelord :doll; mediating tools; preschool; communicative values and interaction; Dockan; medierande redskap; förskolan; kommunikativa värden; samspel och arbetssätt;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka kunskaper som medverkat till att utveckla förmågan att analysera dockspelets användning dels som redskap, dels som hjälpmedel i den sociala praktiken och vidareutveckla engagemang för barns lärande. Forskningsfrågorna var vägledande i studien och hade följande formuleringar: - Vilka kommunikativa värden medför användningen av dockor i förskolans pedagogiska verksamhet? - Vilka kommunikativa utmaningar och kulturella situationer synliggör användningen av dockan i förskolan när barnen erbjöds delaktighet och inflytande? Via användandet av dockan skapades en möjlighet att utveckla kommunikation och samspel med barnen, dockan och pedagoger i förskoleverksamheten. LÄS MER