Sökning: "consumer credit"
Visar resultat 6 - 10 av 89 uppsatser innehållade orden consumer credit.
6. Ränteskillnadsersättning, en konsuments vän eller fiende? : En utredande studie om konsumentskyddet i villkoren för förtidsbetalda bolån
Kandidat-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella systemSammanfattning : En grundsten i det svenska samhället är det konsumentskydd som tar tillvara på konsumentensintressen i förhållandet till näringsidkare. Europakommissionens bolånedirektiv motiverar ett starktkonsumentskydd i syfte att främja utvecklingen av en väl fungerande kreditmarknad i såväl Sverigesom i övriga medlemsstater. LÄS MER
7. Liten tuva stjälper ofta stort lass : En studie om hur varnande berättelser kan utformas för att påverka unga vuxnas attityder till konsumtionskrediter
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : The behaviour of taking out unsecured loans to purchase goods or services is in danger of causing over-indebtedness, especially among young adults. The lending of consumer credits is closely associated with inadequate creditworthiness assessments as well as high interest rates, which implicates that borrowers with narrow margins are granted loans that they are later unable to repay. LÄS MER
8. Exploring the Swedish Credit Market Ecosystem : A study of loan intermediaries’ contribution to a more efficient consumer credit market
Master-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella systemSammanfattning : A long period of low interest rates, economic growth and a booming housing market hasresulted in an increase in the debt level of Swedish households. New digital ways of providingfinancial services are changing the traditional banking world and are often praised for beingefficient and inclusive. LÄS MER
9. Investeringar i fonder - en känslomässig affär
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Investeringar i fonder - en känslomässig affär - En kvalitativ intervjustudie om svenskars konsumtion av finansiella tjänster och emotionella aspekter av konsumentbeteende. Seminariedatum: 2021-01-13 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Sandra Sovré, Hanna Åstrand, Dejan Maletic Handledare: Peter Svensson Nyckelord: konsumentbeteende, fondsparande, emotioner, köpprocess Syfte: Syftet med studien är att öka förståelsen för vilka emotionella aspekter som påverkar de svenska fondspararnas konsumentbeteende och köpprocess i konsumtion av finansiella köp. LÄS MER
10. Impulsive Buying Behaviour on BNPL Services
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title A quantitative study on the buying behaviour of Generation Z Keywords: Consumer credit, BNPL, consumer behaviour, generation Z, impulsive buying Background: The Buy now, pay later service has been developing rapidly in recent years and is being regarded as one of the fastest-growing modes of digital payments. There is an increasing number of online retailers and platforms partnering with payment solutions companies to offer an easy, seamless checkout experience for their customers. LÄS MER