Sökning: "corona i media"

Visar resultat 1 - 5 av 49 uppsatser innehållade orden corona i media.

  1. 1. Rapporteringen om våldtäkter under pandemin – En kvantitativ innehållsanalys av rapporteringen om våldtäkter under coronaåret 2020 i jämförelse med 2019

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Eda Salihov; Klara Norström; Malva Söderqvist; [2022-03-22]
    Nyckelord :Rape reporting; perpetrator; victim; corona pandemic;

    Sammanfattning : In 2020, when the corona pandemic swept across the world, restrictions were introduced that regulated the way people socialized. Some of the regulations were that night clubs closed, festivals and concerts were canceled or rescheduled. People were recommended to mostly work and study from home to reduce the spread of the coronavirus. LÄS MER

  2. 2. Meaning-making i kriskommunikation : En kvalitativ jämförelse mellan Sveriges och Danmarks kriskommunikation under Covid 19 pandemin utifrån meaning - making

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Benjamin Kuqi; [2022]
    Nyckelord :Crisis management; crisis communication; meaning-making; corona pandemic; press release;

    Sammanfattning : The ongoing Covid- 19 pandemic has globally affected aspects such as health, economy and welfare all around the world. The demand for effective communication is to a very high degree a priority from the leading actors in society, such as the media, government and authorities, in order to respond to the spread of infection. LÄS MER

  3. 3. Pandemins experter : en undersökning av representationen bland expertröster i lokalrapporteringen av covid-19

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Journalistik

    Författare :Erica Eneström; Maja Van Der Vliet Brogårdh; [2022]
    Nyckelord :gender; representation; local journalism; corona; expert; Sydsvenskan; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study aims to analyze the gender representation of experts in the local newspaper Sydsvenskan during the covid pandemic. Furthermore, this study seeks to gain insights about the results of the processes that determine who is interviewed as an expert during a crisis situation such as the covid pandemic. LÄS MER

  4. 4. Instagram, identitet och kvinnorssjälvkänsla : En kvalitativ studie om kvinnors självbild på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :Larissa Kutenda; [2022]
    Nyckelord :Instagram; identity; social media; women; self-esteem; Instagram; Identitet; självkänsla; sociala medier;

    Sammanfattning : Denna kandidatuppsats i sociologi studerar hur kvinnor presenterar sig själva på sociala mediet Instagram. Tidigare forskning visar att kvinnor får en dålig självkänsla beroende på hur de använder sociala medier. LÄS MER

  5. 5. Digital Marketing Influences on Consumer Fashion Product Purchase Decision Through Facebook.

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Saiful Islam; [2022]
    Nyckelord :Digital Marketing; social media; Facebook marketing; Fashion product; social network advertisement; Purchase influences; Purchase decision: Bangladesh perspective.;

    Sammanfattning : Consumer purchase decisions is a vital process for online fashion retailers to customers. The Corona pandemic has resulted in more people purchasing through the internet and increase online shopping in Bangladesh than ever before. LÄS MER