Sökning: "creatures"

Visar resultat 16 - 20 av 126 uppsatser innehållade ordet creatures.

  1. 16. Relaying emotional feedback from visual cues into a procedural evolutionary system : A Game: Forest Moon

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Jeff Persson; Tim Wennerberg; [2022]
    Nyckelord :Procedural content generation; Experience driven procedural content generation. Immersion; Video games;

    Sammanfattning : Video games often include various creatures within their games, these creatures often give the world in which they inhabit a richer experience for the player. Creating these creatures can be costly, to lower these costs procedural content generated creatures could be used instead. LÄS MER

  2. 17. Mytologiska varelser och djur inom modern arabisk litteratur : En litteräranalys

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för Asien- och Mellanösternstudier (IAM)

    Författare :Sarah Asghar; [2022]
    Nyckelord :Baha Tahir; Zakariyya Tamir; Mytologiska varelser; Djur inom berättelser; Narratologi; Onaturliga berättelser.;

    Sammanfattning : I arabiska berättelser är övernaturliga väsen frekvent förekommande och denna litteraturanalys syftar till att lyfta fram vilken funktion och representation de mytologiska varelser och djur har i modern arabisk litteratur. Den valda metoden för analysen har varit narratologi där textens sammansättning samt vem som presenterar berättelsen står i fokus. LÄS MER

  3. 18. Creating a model for the process of designing a character that the player may form an attachment to

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Ivan Kholod; Teemu Laiho; [2022]
    Nyckelord :Computer games; virtual pet; emotional attachment; 2D animation; 3D animation; character development;

    Sammanfattning : Forming attachments to other creatures and things is not a phenomenon that is contingent on the entity existing in the real world. It’s a common thing in video games that the player grows attached to certain characters in some way, and it can sometimes even be a driving factor for a game’s gameplay. LÄS MER

  4. 19. Är skogen fruktan värd? : hur tre litterära verk har influerat vår syn på skog och natur

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Moa Stjernström; [2022]
    Nyckelord :Rädsla; skog; natur; trygghet; gestaltning; litteratur;

    Sammanfattning : Syftet med denna vetenskapliga uppsats är att belysa hur skog och natur har skildrats som skrämmande i litteraturen för att avgöra hur trygghetsskapande faktorer kan användas för att motverka upplevd rädsla på gestaltade platser. En kvalitativ litteraturstudie genomfördes där jag har studerat tre litterära barn- och ungdomsverk utifrån de rekommenderade metoderna i boken Att göra systematiska litteraturstudier (Forsberg & Wengström, 2008). LÄS MER

  5. 20. Law ceases where abuse begins: A study of the principle of abuse of rights in the EU as regards to freedom of establishment and free movement of persons

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Nicolas Pershaf; [2022]
    Nyckelord :abuse of rights; EU law; freedom of establishment; free movement of persons; abuse of law; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The doctrine of abuse of rights in a general sense is not a new one. According to some scholars it can be traced back to as early as Roman law and statements by Praetor Cicéro regarding the purchase of property. LÄS MER