Sökning: "curriculum Lgr 22"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden curriculum Lgr 22.

  1. 1. Hur kan lärarrollen förstås och anpassas i relation till samskapande undervisning? : Genom studenternas perspektiv Utvecklingsarbete

    L3-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Hanna Rached Rydberg; [2024]
    Nyckelord :co-creative teaching; group work; reflect nuancedly; motivation;

    Sammanfattning : When I found out that in 2022 there were about 18 000 students who did not have the qualifications to applay to high school after they finished ninth grade, I became curious about how I, in my future profession as a teacher, will be able to help students achieve passing grades in my subject social studies at the end of ninth grade. I have therefore studied what is required of the school´s curriculum Lgr 22 and how I can motivate the students as well as which working methods are presented in theory and previous research as the best working methods to enable the students to reach the right understanding of different subjects. LÄS MER

  2. 2. Med nationellt prov som kompass : Läsprocesser och litterära kompetenser i svenskämnets kursplan och nationella prov

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Adam Nilsfors; [2024]
    Nyckelord :Svenska; Lgr 11; Lgr 22; nationella prov; läsprocesser; litterära kompetenser; didaktik;

    Sammanfattning : De nationella proven används dels för att mäta elevers kunskaper, dels som material i undervisningen och som stöd när skolans styrdokument ska tolkas och praktiseras. Proven som används i undervisningen är dock gamla och konstruerade under en läroplan som nu finns i reviderad version. LÄS MER

  3. 3. En enkätstudie om historielärares tolkning och uppfattning av Lgr 22

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Dzenana Isakovic; Johan Lindblom; [2023]
    Nyckelord :curriculum reform; curriculum theory; Lgr 22; national curriculum; teacher interpretation;

    Sammanfattning : Recently a new national curriculum was introduced in Swedish grade schools. This study set out with the purpose to investigate how teachers have interpreted and perceived the new policy documents during their first year in action. LÄS MER

  4. 4. Från elev till medborgare : En läromedelsanalys av hur demokratiuppdraget framställs i läromedel för samhällskunskapsämnet åk 4–6

    Master-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Olivia Gunnarsson; [2023]
    Nyckelord :Textbooks; Citizenship Education; civics; grades 4–6; Läromedel; demokratiuppdraget; samhällskunskap; årskurs 4–6;

    Sammanfattning : Students should be given the opportunity to learn about, through, and for democracy in order to be able to act in the present and the future. In the subject of social studies, students should be given the opportunity to develop factual knowledge about democracy, and this should be done through democratic methods. LÄS MER

  5. 5. Bidrar kvinnor och män till kampen för svensk demokrati i läroböcker ämnade för den nya läroplanen Lgr 22?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Natalie Grönholdt; Salah Haji; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to research how feminine and masculine identities are constructed in history textbooks aimed for upper primary school students through different gender constructions. We have used Norman Fairclough's critical discourse analysis to analyse the chapters covering the democratic development in Sweden in four different textbooks from two different publishers. LÄS MER