Sökning: "databas marknadsföring"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden databas marknadsföring.

  1. 1. Industri och digitalisering i Västernorrland : En kartläggning

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för informationssystem och -teknologi

    Författare :Gustaf Lindberg; Marcus Sawert; [2018]
    Nyckelord :Digitise; digitalization; digital transformation; Smart Industri; Region Västernorrland; Digitalisera; digitisera; digital transformation; förädlingsgrad; region västernorrland;

    Sammanfattning : The purpose of the study was to map the small and medium sized industrial companies in Västernorrland and their work with digitalization. This was performed with the help of an analysis where data from the companies book keeping were retrieved from a database together with a survey that was sent to the companies. LÄS MER

  2. 2. Köpcentrens Evolution - en kvantitativ studie av köpcenter och dess attraktivitetsfaktorer som grund för konkurrenskraft.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Liridona Mustafa; Mirja Danielsson; Filip Miskovic; [2014]
    Nyckelord :Köpcenter; konkurrensfördelar; förbättringsinvesteringar; strategier; patronage; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Köpcentrens Evolution - en kvantitativ studie av köpcenter och dess attraktivitetsfaktorer som grund för konkurrenskraft. Seminariedatum: 2014-01-16 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete kandidatnivå, Marknadsföring, 15 hp Författare: Mirja Danielson, Filip Miskovic och Liridona Mustafa Handledare: Lars Carlman Nyckelord: Köpcenter, konkurrensfördelar, förbättringsinvesteringar, strategier, patronage Syfte: Studera förändringar av patronagefaktorer som påverkar kunders köp- och besöksbeteende utifrån köpcenter och dess ledning. LÄS MER

  3. 3. Hopp på Täby Galopp : svensk hindersport ur ett strategiskt marknadsföringsperspektiv

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Amalia Thorstensson; [2009]
    Nyckelord :hästsport; hästhoppning; Strategic Market Management; affärsstrategi; institutionellt perspektiv;

    Sammanfattning : Horseracing is frequently referred to as the engine behind all horse activity in Sweden and it can be divided in to two main branches: harness racing and thoroughbred racing (HNS, 2008). Jump racing is a part of the thoroughbred racing and the jump racing is characterised by jumps on the racing track. LÄS MER

  4. 4. Integrerat ”superkort”- En studie om konsumenternas användning av kundkort.

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Lyli Linh; Jovana Duric; [2008]
    Nyckelord :lojalitet; kundkort; kundklubb; kundvärde;

    Sammanfattning : Under många år har synen på den traditionella marknadsföringen förändrats. I dagens samhälle har det skett en rad förändringar där företagen har börjat fokusera allt mer på en kundorienterad marknadsföring istället för massmarknadsföring. LÄS MER

  5. 5. Förpackningar i en försörjningskedja

    Master-uppsats, Lunds universitet/Förpackningslogistik

    Författare :Mathias Lindsjö; Johan Månsson; [1999]
    Nyckelord :försörjningskedja; förpackning; effektivisering; Technological sciences; Teknik; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : 1 detta examensarbete har vi arbetat tillsammans med ICA, Kungsörnen, Åkerlund & Rausing, AssiDomän Förenade Weil och StoraEnso. Målet för examensarbetet har varit att identifiera vilka krav som ställs på en förpackning i en försörjningskedja, samt att identifiera de brister som medfört att utveckling av en generell modell för framtagning av förpackningslösningar ej hittills varit möjlig. LÄS MER