Sökning: "de tre pedagogerna - reggio emilia"
Visar resultat 36 - 40 av 47 uppsatser innehållade orden de tre pedagogerna - reggio emilia.
36. Kreativ lek : gestaltningsförslag i Reggio Emilias anda
Kandidat-uppsats, SLU/Landscape Architecture (until 121231)Sammanfattning : Bakgrunden till detta kandidatarbete är att förskolan Rida Ranka i Lund, hade en förfrågan om att få hjälp med sin utemiljö. Förskolan arbetar efter pedagogiken Reggio Emilia och personalen ville att gestaltningen av utemiljön skulle knyta an till pedagogiken. LÄS MER
37. En förändrad yrkesutövning : En kvalitativ studie om hur pedagoger anser sig ha förändrats av att starta upp en Reggio Emiliainspirerad förskola
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för kommunikation och informationSammanfattning : Studien är en kvalitativ intervjustudie som baseras på fyra intervjuer med pedagoger som arbetar på en nyöppnad Reggio Emiliainspirerad förskola. Studien har ett fenomenologiskt perspektiv där människors upplevelser sätts i centrum för att kunna urskilja gemensamma drag och mönster. LÄS MER
38. Vem bestämmer på förskolan? - En undersökning om barns inflytande på en Reggio Emilia inspirerad förskola
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Uppsatsen behandlar barns inflytande i förskolan. Frågeställningarna som behandlas är: Hur talar pedagogerna på Båtens Reggio Emilia inspirerade förskola om barn och barns inflytande? Hur arbetar man med inflytandet? Hur beskriver barnen sitt inflytande i de av pedagogerna utpekade situationerna? Vårt syfte med arbetet var att ta reda på i vilka situationer pedagogerna anser att barnen på en Reggio Emilia inspirerad förskola har inflytande och hur dessa tolkas ur ett barnperspektiv. LÄS MER
39. "Jag ser en 9:a"-Matematik i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : AbstractAndersson Ann-Louise & Mattsson Maria (2009). Matematik i förskolan. LÄS MER
40. Pedagogers definition och syn på lek. En enkätstudie mellan pedagoger inom två pedagogiker
C-uppsats,Sammanfattning : Frågeställningar:Hur definierar pedagogerna lek?Hur och varför avbryter pedagogerna leken?Hur förhåller sig pedagogerna till lek?Skiljer sig resonemanget och tankegångarna inom de två olika pedagogikerna?Metod:Vi har valt att göra en kvantitativ enkätundersökning då målet varit att få ett bredare urval av svarspersoner.Enkäten var nätbaserade och skickades via e-post till pedagogerna som valt att delta i denna studie. LÄS MER