Sökning: "definition av närområde"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden definition av närområde.
1. Användning av grönområden under Covid-19-pandemin och dess påverkan på psykisk hälsa : En fallstudie av Bergshamra och dess närliggande grönområden
Kandidat-uppsats, KTH/Urbana och regionala studierSammanfattning : När viruset SARS-CoV-2 började spridas i Sverige i början av år 2020 och den dödliga sjukdomen Covid-19 började härja, började det snabbt införas åtgärder i samhället. Detta ledde till att allt fler började jobba och studera hemifrån, vilket i sin tur ledde till en förändring av användningen av grönområden i ens närområde. LÄS MER
2. Utmaningar inom geografiämnet i en digitaliserad värld : Att inkludera fältstudier i distansundervisning
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : I läroplanen för gymnasieskolan framgår det tydligt att det i geografiundervisningen ska ingå exkursioner, fältstudier, övningar och laborationer för att eleverna ska utveckla sin förmåga att analysera, kategorisera och identifiera förändringar och händelser i omvärlden (Gy 11). Forskning visar att förutsättningar på den enskilda skolan påverkar vilka möjligheter den undervisande läraren har för att planera och genomföra fältstudier. LÄS MER
3. Lärares syn på friluftsliv i skolan : En kvalitativ undersökning av gymnasielärare i idrott och hälsa
Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Purpose and questions: The purpose is to investigate how six teachers in the course physical education 1 at upper secondary school in Stockholm choose to pursue their outdoor education. The study intends to find out what influences teachers' choice of content in outdoor education. To answer this purpose, the following questions have been raised. 1. LÄS MER
4. Förändringar på bilmarknaden : Nya förutsättningar för konsumenter och återförsäljare
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Det har arbetet handlar om hur återförsäljares och konsumenters förutsättningar har och kommer att ändras långsiktigt på bilmarknaden. Fokus ligger på den svenska marknaden. LÄS MER