Sökning: "differentiation advantage"
Visar resultat 11 - 15 av 82 uppsatser innehållade orden differentiation advantage.
11. Företagande i musikbranschen: En djupdykning i independentbolagets affärsmodeller och strategier
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : This essay investigates the role of the independent labels in the music industry. The aim is to get greater insight into how the independent labels work and what strategies and business models they use. The study was done through using a qualitative method, interviewing nine people from the music industry. LÄS MER
12. Strategi för framgång : Hur svenska storföretag arbetar för att hävda sig mot konkurrens och skapa nya marknader
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte: Med ”Blue Ocean Strategy” avses skapandet av nya marknader utan konkurrens. Denna studie vill belysa hur fem svenska storföretag aktivt arbetar med att skapa nya marknader, stå emot konkurrens på befintlig marknad och slutligen om miljöarbete ses som en konkurrensfördel, vilket leder till en stärkt marknadsposition. LÄS MER
13. Decision support systems: Influential factors in the startup and investor ecosystem
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Startups struggle to transition from young and early stage startups to mature operational startups because of challenges in acquiring Venture Capital investments due to the competition from existing peers. This thesis proposes the use of Decision Support Systems to create and sustain competitive advantage for startups in the pre-investment and post-investment phases. LÄS MER
14. Mikroföretagens strategiska vägval för att tävla på en konkurrensutsatt ITmarknad : En fallstudie om mikroföretagens utmaningar och möjligheter
Master-uppsats, Linköpings universitet/Informatik; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : The IT market is influenced with constant changes and a highly competitive environment between many different entities. In entrepreneurship, it is often the strategy that determines whether an organization successfully can establish itself and compete within a business area. LÄS MER
15. HELLO, HOW CAN I HELP YOU? THE FUTURE OF CUSTOMER SERVICE IN SWEDISH SERVICE COMPANIES
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Continuous developments within digital services have disrupted the power balance between consumers and suppliers, and consumers have more power than ever before. As customer experience has become one of the most important ways for organizations to achieve differentiation and competitive advantage, the empowered customers, and their perceived experience has become a top priority for companies. LÄS MER