Sökning: "differentieringsstrategi uppsala"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden differentieringsstrategi uppsala.

  1. 1. En kulturell och kommersiell teater : En differentieringsstrategi mot E-handeln

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mette Richardson; Siri Hedberg; [2021]
    Nyckelord :Differentiation; High-End; Department stores; Nordiska Kompaniet; E-commerce; Physical offer; The Five Product Levels; Intangible assets; Symbols; Customer Loyalty; Brand.; Differentiering; High-End; Varuhus; Nordiska Kompaniet; E-handel; Fysiskt erbjudande; The Five Product Levels; Immateriella värden; Symboler; Kundlojalitet; Varumärke.;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att utifrån intern strategi och anställdas uppfattning undersöka hur ett varuhus ​inom High-End-segmentet arbetar med att differentiera sitt fysiska erbjudande. Vidare syftar uppsatsen till att undersöka huruvida detta skulle kunna vara ett sätt att bemöta den ökade konkurrensen från E-handeln. LÄS MER

  2. 2. Evaluating a corporate strategy : a case study of Länsförsäkringar

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Helena Andersson; Gustaf Jansson; [2012]
    Nyckelord :Customer value; Insurance company; Service sector; Strategic drift; Strategy;

    Sammanfattning : The Swedish agricultural sector is currently undergoing a substantial structural change. The number of farm enterprises is continuously decreasing and the average farm size is increasing. In combination with increasing number of competitors in the insurance market, the competitive rivalry within this market has increased significantly. LÄS MER

  3. 3. Den lilla butikens kamp mot de perifera jättarna : En analys av ICA Supermarket Torgkassens miljöprofilering och dess styrka

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lena Löthman; Bilén Daniel; [2007]
    Nyckelord :Differentiering; miljöprofilering; konkurrensstrategier; ICA Supermarket Torgkassen AB; dagligvaruhandel.;

    Sammanfattning : Stora köpcentrum i utkanter av städer drar till sig innerstadens kunder då de erbjuder lägre priser. Detta ökar pressen på mindre, centralt belägna butiker då de riskerar att konkurreras ut och därmed hotas även utvecklingen av städers centrum. LÄS MER