Sökning: "emotional brand"

Visar resultat 16 - 20 av 173 uppsatser innehållade orden emotional brand.

  1. 16. Hur påverkar emotionella faktorer konsumenters relationsskapande? : En kvantitativ studie om sportvarumärken

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nils Ljungdahl; Filip Djuric; Max Claesson; [2023]
    Nyckelord :Brand Loyalty; Brand Love; Emotional attachment; Functionality; Self-concept connection; Long term relationship; Varumärkeslojalitet; Varumärkeskärlek; Emotionell anknytning; Funktionalitet; Självuppfattning; Långvarig relation;

    Sammanfattning : Syfte: Att skapa lojala kunder i dagens samhälle har blivit allt mer komplext till följd av e-handelns framfart. Relationen mellan konsument och varumärke var förr fokuserad vid pris och kvalitet. På senare tid visar studier att området kring långvariga relationer är komplexare än så. LÄS MER

  2. 17. Framgångsrik hållbarhetskommunikation - vad är det? : En tematisk analys av Naturkompaniet, Systembolaget och MAX Burgers hållbarhetskommunikation på Instagram

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Jessica Oskarsson; Matilda Markén; [2023]
    Nyckelord :Sustainability Communication; Instagram; Sustainability Brand Index; ARI-model; CASC-scale; LC4MP; Emotions; Cognitive Overload; Naturkompaniet; Systembolaget; MAX Burgers; Hållbarhetskommunikation; Hållbarhetskommunikation på sociala medier; Instagram; ommunication; Instagram; ARI-modellen; CASC-skalan; LC4MP; Känslor; Kognitiv belastning; Naturkompaniet; Systembolaget; MAX Burgers;

    Sammanfattning : This study aims to investigate how companies perceived as sustainable by consumers engage in sustainability communication on social media. An abundance of information is common in today's digitized society - how do you as a company push through the noise - especially, with a serious message that does not belong on social media? The basis for determining which companies succeed in their sustainability communication is based on the Sustainable Brand Index Report from 2022. LÄS MER

  3. 18. Organisatoriskt köpbeteende inom business-to-business : En kvalitativ studie om hur organisatoriskt köpbeteende påverkar köpbeslut inom business-to-business

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Anton Sköld; Oskar Sjölund; [2023]
    Nyckelord :B2B; Organizational buying behavior; Brand preference; Emotions; B2B; Organisatoriskt köpbeteende; Varumärkespreferenser; Känslor;

    Sammanfattning : The fact that brands create trust and develop cognitive and emotional ties with customers are well recognized. However, this is primarily associated with B2C markets. More recent studies admit to the fact that despite the differences between B2C and B2B contexts brands can have valuable features in B2B as well as B2C. LÄS MER

  4. 19. From Streaming to Evoking That Extra Feeling

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rebecka Kullenberg; Andrés Emilio Garcia Raffo; [2023]
    Nyckelord :Brand Attachment; Brand Experience; Brand Extensions; Consumer Attitude; Streaming Services; Business and Economics;

    Sammanfattning : This study aims to investigate how brand extensions within streaming services affect consumers’ attitudes and emotional attachment to the parent brand. Beyond fit and quality, we provide an explanation of the connection between brand extensions, emotional attachment, and consumer attitude. LÄS MER

  5. 20. Playing to Win: How Gamification Can Boost Customer Engagement and Turn Non-Fans into Brand Advocates

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Marknadsföring

    Författare :Basak Öztürk; Rulan Hersono; [2023]
    Nyckelord :Customer Engagement; Gamification; Metaverse; Noncustomers; Online Brand Advocacy; Quasi-experiment;

    Sammanfattning : In today’s progressive technology development, it is imperative to engage the customer and transform them to become brand advocates. Firms need to ensure their brand’s longevity in this competitive market, at times putting noncustomers in hindsight. LÄS MER