Sökning: "emotional brand"
Visar resultat 16 - 20 av 173 uppsatser innehållade orden emotional brand.
16. Hur påverkar emotionella faktorer konsumenters relationsskapande? : En kvantitativ studie om sportvarumärken
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syfte: Att skapa lojala kunder i dagens samhälle har blivit allt mer komplext till följd av e-handelns framfart. Relationen mellan konsument och varumärke var förr fokuserad vid pris och kvalitet. På senare tid visar studier att området kring långvariga relationer är komplexare än så. LÄS MER
17. Framgångsrik hållbarhetskommunikation - vad är det? : En tematisk analys av Naturkompaniet, Systembolaget och MAX Burgers hållbarhetskommunikation på Instagram
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : This study aims to investigate how companies perceived as sustainable by consumers engage in sustainability communication on social media. An abundance of information is common in today's digitized society - how do you as a company push through the noise - especially, with a serious message that does not belong on social media? The basis for determining which companies succeed in their sustainability communication is based on the Sustainable Brand Index Report from 2022. LÄS MER
18. Organisatoriskt köpbeteende inom business-to-business : En kvalitativ studie om hur organisatoriskt köpbeteende påverkar köpbeslut inom business-to-business
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : The fact that brands create trust and develop cognitive and emotional ties with customers are well recognized. However, this is primarily associated with B2C markets. More recent studies admit to the fact that despite the differences between B2C and B2B contexts brands can have valuable features in B2B as well as B2C. LÄS MER
19. From Streaming to Evoking That Extra Feeling
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This study aims to investigate how brand extensions within streaming services affect consumers’ attitudes and emotional attachment to the parent brand. Beyond fit and quality, we provide an explanation of the connection between brand extensions, emotional attachment, and consumer attitude. LÄS MER
20. Playing to Win: How Gamification Can Boost Customer Engagement and Turn Non-Fans into Brand Advocates
Master-uppsats, Stockholms universitet/MarknadsföringSammanfattning : In today’s progressive technology development, it is imperative to engage the customer and transform them to become brand advocates. Firms need to ensure their brand’s longevity in this competitive market, at times putting noncustomers in hindsight. LÄS MER