Sökning: "en biograf"

Visar resultat 11 - 14 av 14 uppsatser innehållade orden en biograf.

  1. 11. Vision för aktivering av Uddevalla centrum

    Master-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Ásdís Andersdóttir; [2011]
    Nyckelord :Uddevalla; stadsplanering; strategi; aktivering; centrum; årum; kulturhus; shared space;

    Sammanfattning : Mitt projekt är en urban strategi för Uddevalla, som är en stad med väldigt dålig självbild. Jag kallar projektet: “Vision för aktivering av Uddevalla centrum”. Projektet handlar om att ge de de offentliga rummen i stadskärnan ett värde som inte bara handlar om kommersiell handel utan också om interaktion och utbyte mellan människor. LÄS MER

  2. 12. Lucifer : ljusbringaren i rummet, om olika filmvisningskontexter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för Bildpedagogik (BI)

    Författare :Magnus Bengtsson; [2011]
    Nyckelord :Porrfilm; spelfilm; konstfilm; konsthall; biograf; videoklubb; kontext; rum; observation;

    Sammanfattning : Abstrakt I´m too ashamed to show you är ett undersökande projekt som består dels av filmen Satisfaction (2011) och dels av uppsatsen Lucifer – Ljusbringaren i rummet, om olika filmvisningskontexter. Projektet är en observation och analys av visningssammanhangets betydelse för filmmediet och hur man som besökare är med och konstruerar de rumsliga konventionerna för den rörliga bilden. LÄS MER

  3. 13. Lojalitet på en biografmarknad

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Daniel Demir; Joshua John; [2009]
    Nyckelord :Lojalitet; biografmarknad; differentiering;

    Sammanfattning : Biografmarknaden är i dagsläget i en situation där marknadsledaren har en monopolliknande ställning. Detta påverkar i hög grad de mindre biografernas existens då man inte kan konkurrera på samma villkor. Detta i sin tur leder till att biografbesökarna försvinner till de större biograferna med större produktutbud. LÄS MER

  4. 14. Marknadsföringsrättslig reglering av sponsring, smygreklam samt indirekt reklam

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Åsa Samuelsson; [2005]
    Nyckelord :Marknadsrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Sponsring, smygreklam och indirekt reklam är marknadsföringsmetoder som allt oftare används av företag vid marknadsföring av varor och tjänster. Sättet på vilket sådana marknadsföringsåtgärder får utövas regleras av rättsliga regler och egenåtgärder. Uppsatsen behandlar dessa regleringar. LÄS MER