Sökning: "en eller ett datum"
Visar resultat 11 - 15 av 398 uppsatser innehållade orden en eller ett datum.
11. Kundbehov inom Husdjursvårdsmarknaden : En kvantitativ analys av attribut för hundtjänster i Sverige
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Följande studie är ett examensarbete utfört av Arvid Andersson och Henrik Blysa vid Luleå Tekniska Universitet, inom programmet Industriell ekonomi, med masterinriktning Industriell marknadsföring. Datum för inlämning var den 22 maj 2023. LÄS MER
12. Effects of summer peaks on brown trout and Atlantic salmon growth and survival in hydropower-regulated Gullspång River
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Daily demands for electrical power are met through sub-daily release of turbined water in the form of hydropeaking. Hydropeaking’s changes to stream flow are listed as a threat to biodiversity in river ecosystems as it causes rapid habitat alteration such as increased depth and velocity, affecting the species living downstream. LÄS MER
13. Spara en krona eller samla en poäng? : En kvantitativ studie som redovisar vilka faktorer som påverkar konsumentens purchase intention med fokus på skönhetsbranschen.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Datum: 2023-05-30 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 högskolepoäng Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Emma, Johansson Felicia, Lundmark (97/10/25) (00/05/11) Titel: Spara en krona eller samla en poäng? En kvantitativ studie som redovisar vilka faktorer som påverkar konsumentens purchase intention med fokus på skönhetsbranschen. Handledare: Rana Mostaghel Nyckelord: Purchase Intention, Rabattkodsmarknadsföring, Lojalitet, Medlemskap, Köpprocess, AIDA, Influencer Marketing, Buyer-decision making process Forskningsfrågor: Påverkar tillgängligheten för informationssökande och jämförande konsumenternas purchase intention? Hur stor betydelse har faktorerna leveransalternativ, fraktkostnader, betalningsalternativ och medlemskap för konsumenternas purchase intention? Är rabattavdrag från ordinarie pris eller lojalitet till ett företag viktigare för konsumenter? Syfte: Syftet med denna kvantitativa studie är att redovisa vilka faktorer som påverkar konsumentens purchase intention med fokus på skönhetsbranschen. LÄS MER
14. Sambandet mellan ESG-betyg och finansiell prestation inom energibranschen : En kvantitativ studie inom EU-länderna
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi; Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : SAMMANFATTNING Titel: Sambandet mellan ESG-betyg och finansiell prestation inom energibranschen – en kvantitativ studie inom EU-länderna Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Fanny Bergström och Julia Larsson Handledare: Jan Svanberg Datum: 2023 - maj Syfte: Intresset för hållbarhet och hållbarhetsredovisning har växt sig allt större och i takt med detta har sambandet mellan ett företags ESG-betyg och dess finansiella prestation blivit ett omdiskuterat forskningsområde. Tidigare forskning har kommit fram till motstridiga resultat då resultaten skiljer sig branscher och länder emellan. LÄS MER
15. Fastighetsmäklarens optimala förhållningssätt för framgångsrika intagsmöten: en studie av fastighetsmäklare
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : SammanfattningTitel: Fastighetsmäklarens optimala förhållningssätt för framgångsrika intagsmöten. Nivå: Kandidatuppsats i Fastighetsvetenskap med inriktning på fastighetsförmedling vid Malmö Universitet. LÄS MER