Sökning: "en eller ett datum"

Visar resultat 21 - 25 av 398 uppsatser innehållade orden en eller ett datum.

  1. 21. Användandet av lärandemodeller i en offentligt kontext

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Adam Tollehed Biller; Benjamin Kovacevic; [2023]
    Nyckelord :lärande; reflektion; offentlig verksamhet; reflektion lärandemodeller;

    Sammanfattning : Datum: 2023-06-07   Nivå: Kandidatexamen    Institution: Mälardalens Universitet   Författare: Adam Tollehed Biller, Benjamin Kovacevic   Titel: Användandet av lärandemodeller i en offentlig kontext   Handledare: Peter Selegård   Nyckelord: lärande, reflektion, offentlig verksamhet, reflektion/lärandemodeller   Forskningsfrågor:FF1: Hur använder olika avdelningar inom olika kommuner sig av lärandemodeller för att lära sig utav sina innovationsprocesser? FF2: Vilka skillnader finns det på användandet på lärandemodeller mellan olika kommuners avdelningar?   Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur avdelningar i kommuner reflekterar och lär sig från sina innovationsprocesser, hur de använder reflektions- och lärandemodeller samt vilka skillnader som finns på avdelningar inom olika kommuner.   Metod: Detta arbete är en flerfallstudie där en kvalitativ forskningsstrategi har använts och där den vetenskapliga ansatsen är induktiv. LÄS MER

  2. 22. Marknadsföringsstrategier Inom Dagligvaruhandel Under Hög Inflation : En Kvalitativ Studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Adris Ahmady; Maryam Mohammed; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Marknadsföringsstrategier inom dagligvaruhandeln under hög inflation Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Adris Ahmady och Maryam Mohammed Handledare: Peter Ek Datum: 2023-juni Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka marknadsföringsstrategier för företag inom dagligvaruhandel under en hög inflationstakt. För att bidra med ökad förståelse kring hur företagens marknadsföring påverkas, görs en jämförelse mellan strategier inom marknadsföring som företagen tillämpar under normala ekonomiska omständigheter och hur dessa förändrats eller påverkats under en ekonomisk kris, i detta fall en stigande inflation. LÄS MER

  3. 23. En tillgång, en belastning, och ett ansvar. : en foucauldiansk diskursanalys om hur människor på flykt har konstruerats i svensk massmedia

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Dennis Mihaljevic; [2022]
    Nyckelord :asyl; flykting; diskurs; foucauldiansk diskursanalys; subjektsposition; kategorisering; metafor.;

    Sammanfattning : Denna uppsats strävar efter att undersöka hur människor på flykt konstrueras i svensk massmedia samt vilka beståndsdelar utsagorna bygger på. Detta görs med hjälp av en foucauldiansk diskursanalys och tre analytiska begrepp som består av kategorisering, metaforer och subjektspositioner. LÄS MER

  4. 24. Vad är det ni har för attityd generation Z? : Varför köper vissa second hand kläder och vissa inte?

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Elin Borgström; Rebecca Ahlberg; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING  Datum: 13 januari 2022  Nivå: Kandidatuppsats I företagsekonomi, 15 hp  Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet  Författare: Rebecca Ahlberg Elin Borgström                      (99/05/16)          (97/05/16)  Titel: Vad är det ni har för attityd generation Z? Varför vissa köper second hand kläder och vissa inte.  Handledare: Ulf Andersson  Nyckelord: Second hand kläder, miljö, konsumentbeteende second hand, attityder second hand kläder, hållbarhet. LÄS MER

  5. 25. Kunskap som resurs : - En fallstudie på Volvo CE om utmaningar och möjligheter inom knowledge management utifrån ledares och medarbetares upplevelser

    Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Anna Tjärnström; Sara Andersson; [2022]
    Nyckelord :knowledge; knowledge management; knowledge dissemination; explicit and tacit knowledge; organization; kunskap; knowledge management; kunskapsspridning; explicit och tyst kunskap; organisation;

    Sammanfattning : Sammanfattning Datum:                               2022-05-30 Nivå:                                   Magisteruppsats Företagsekonomi, 15 hp Akademi:                            Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalen University Författare:                           Sara Andersson                  Anna Tjärnström                                             (95/03/22)                           (96/03/05) Titel:                                   Kunskap som resurs- En fallstudie på Volvo CE om utmaningar och möjligheter inom knowledge management utifrån ledares och medarbetares upplevelser  Handledare:                        Magnus Linderström Nyckelord:                          kunskap, knowledge management, kunskapsspridning, explicit och tyst kunskap, organisation Forskningsfråga:                    Hur hanterar fallföretaget explicit och tyst kunskap utifrån ledare och medarbetares upplevelser?  Syfte:                                         Syftet med studien var att utifrån fallföretagets utmaningar och möjligheter inom knowledge management få en djupare förståelse för hur dem hanterar kunskap som resurs utifrån ledare och medarbetares upplevelser.  Metod:                                I studien användes fallstudiemetodik med en blandad metod. LÄS MER