Sökning: "en känd person i sverige"
Visar resultat 6 - 10 av 13 uppsatser innehållade orden en känd person i sverige.
6. Marknadsföring av designsamarbeten
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : SammanfattningMarknadsföringsaktiviteterna som företagen kan använda sig av idag är många och blir bara fler och fler. Det gäller många gånger att vara först med ett lyckat koncept eller en idé, för att sedan förhoppningsvis bli förknippad och ihågkommen med detta. LÄS MER
7. Vårda sig sjuk
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : År 2006 levde globalt 18 miljoner människor med Alzheimers sjukdom och på grund av den ökade medellivslängden kommer den siffran om 15 år nästintill ha fördubblats. Trots att sjukdomen har varit känd i över 100 år, är Alzheimer än idag något av ett mysterium för forskare och vetenskapsmän och sjukdomen går fortfarande inte att bota. LÄS MER
8. Minne och framtidstro i svensk historia : ett urval i svensk medaljkonst
Magister-uppsats, Institutionen för humaniora och samhällsvetenskapSammanfattning : Medaljen har sitt ursprung i det medeltida Italien och kom till Sverige först på 1500-talet. Den har som uppgift att förmedla ett budskap i form av att minna om en speciell person eller händelse. På medaljerna förekommer en hel del symboler och tecken. LÄS MER
9. Inga lik i garderoben : En studie i vilka faktorer som ligger bakom valet av känd person till cause-related marketing kampanjer
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsen syftar till utifrån teorier om legitimitet, hyckleri och kända personers medverkan i marknadsföring titta på hur kända personer väljs ut till cause-related marketing (CRM) kampanjer i Sverige. Frågeställningen lyder; Vilka faktorer ligger till grund för valet av känd person i en CRM-kampanj enligt företagen, de ideella hjälporganisationerna och de kända personerna själva?Primärt emiriskt material samlades in via intervjuer med sju kända personer, fem företag samt fyra ideella hjälporganisationer och sekundärt material samlades in från bland annat tidningsartiklar, hemsidor och pressmeddelanden för att komplettera det primära materialet. LÄS MER
10. Marknadsstudie för att kartlägga kulturskillnader i Sverige kontra Norge
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen IngenjörshögskolanSammanfattning : Impact AB är ett nystartat företag som specialiserat sig på att rekrytera svensk personal till norska företag.Impact AB inriktar främst sin verksamhet mot företag med 30-500 anställda inom teknik, ekonomi och försäljningsområdet som har ett behov av att anställa akademiker. LÄS MER